Zdzisław Osiecki z PROFSTALU Hiluxami jeździ blisko od dwóch dekad. Pierwsze, służbowe auto zachwyciło go swoją bezawaryjnością, trwałością i zdolnościami terenowymi. Gdy przyszła pora na własne, musiał być to pick-up Toyoty.

 

 

Auto, które mięliśmy okazję zobaczyć na Toyota Offroad Festival w czerwcu, to już kolejny wcielenie pojazdu, którym rodzinnie przemierza drogi i bezdroża. Po poważnym wypadku, gdy zniszczeniu uległ poprzedni egzemplarz, poszukiwania poszły w kierunku samochodu, który koniecznie będzie wyposażony w elektryczną blokadę tylnego mostu. W Polsce wówczas było to wyposażenie niedostępne. Takie auto, z roku 2009, było za to oferowane we Francji. Była to wprawdzie mniej popularna u nas dwudrzwiowa wersja 1,5 kabiny, ale z tyłu przemieszczać miały się tylko dzieci. Proponowane w tym modelu miejsce na tylnej kanapie jest wg właściciela nawet bardziej przestronne niż w niektórych pick-upach innych producentów, zaopatrzonych w 4 drzwi.

 

 

Auto odzwierciedla terenowe i turystyczne pasje rodziny, która uwielbia błotne przeprawy i dalekie wypady po bezdrożach. To widać po wprowadzonych w pojeździe usprawnieniach. W ciągu 3 lat zostało doposażone w elementy, które poprawiają jego zdolności terenowe i odporność na zbyt bliski kontakt z przyrodą. Lista wprowadzonych zmian jest długa i obejmuje:

 

  • Bagażnik dachowy - produkt uniwersalny, dopasowany do auta
  • Nadbudowa przestrzeni bagażowej - indywidualna, aluminiowa konstrukcja wykonana w firmie Toyota Concept
  • Część bagażowa - wyłożona płytami aluminiowymi również wykonana w firmie Toyota Concept Bielsko Biała
  • Zderzak tylny - stalowy, produkcja własna
  • Zderzak przód - stalowy, produkcja własna
  • Progi boczne - stalowe, produkcja własna, z możliwością podnoszenia hi-liftem
  • Osłony - aluminiowe pod silnik, skrzynie biegów, reduktor, zbiornik
  • Zawieszenie - sprężyny amortyzatory firmy OLD EMU + 2", resory piórowe IRON MAN +200 kg z wieszakami rewolwerowymi
  • Opony - BFGoddrich AT
  • Oświetlenie led, zderzak i bagażnik
  • Kompresor ARB do pompowania kół (zamiast akumulatora)
  • Dodatkowy akumulator - przełożony na tył celem zrobienia miejsca na kompresor
  • Wyciągarki na przód i tył
  • Snorkel

 

Wnętrze również doczekało sie kilku modyfikacji. Są to:

  • konsola sufitowa z dodatkowym oświetleniem i miejscem na włączniki dodatkowego oświetlenia i wyciągarek zamiast przewidzianego konstrukcyjnie radia CB
  • nawigacja umieszczona zamiast zbędnego lusterka wstecznego (brak widoczności w tylnej szybie)

 

 

To, co zwraca uwagę w tym pojeździe, to efektowne zabezpieczenie powierzchni w postaci powłoki Line-X. Jest to masa dwuskładnikowa, polimącznikowa, nanoszona natryskowo na ciepło. Można za jej pośrednictwem uzyskać bardzo odporną na ścieranie powierzchnię (klasa ścieralności AR1) gładką lub baranek, jak na prezentowanym aucie. Minimalna jej grubość to 1 mm. Jest elastyczna i nie pęka. Dystrybutor proponuje ją w 7 podstawowych kolorach, które można mieszać , aby uzyskać odcienie.

 

GALERIA ZDJĘĆ

HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława HILUX VII - Zdzisława