Każda edycja Toyota Offroad Festival obfituje w wiele atrakcji, dzieki którym co roku Włosciejewki, w których odbywa sie toyotowe spotkanie odwiedza coraz szersze grono wielbicieli podróży, offroadu, pasjonatów marki. Jedną z nich były pojazdy zaprezentowane przez polski oddział firmy ARCTIC TRUCK. 

 

 

Fima Arctic Truck swoimi poczatkami sięga roku 1990 gdy to na Islandii zaczęła przebudowywać lekkie samochody użytkowe z napędem 4x4. Jej renoma oraz wieloletnie doświadczenie spowodowały, że pojazdy modyfikonane przez Islandczyków zostały wybrane do realizacji w latach 1997/1998 wyprawy na Antarktydę organizowaną przez szwedzki Polar Institute we współpracy ze Szwecją, Norwegią i Finlandią. Rok później Arctic Trucks wziął udział w wyprawie wzdłuż pokrywy lodowej Grenlandii. Ale szersza publiczność poznała mozliwości firmy gdy Hiluxy przez nią przygotowane dojechały na biegun północny. Zmagania czerwonyych Hiluxów na ogromnych kołach mozna było potem obejrzeć w programie Top Gear. 

 

 

We Włosciejewkach, podczas Toyota Offroad Festivalu do testowania mielismy najnowszą Toyotę Hilux przygotowana przez firmę. Jest to auto zbudowane wg specyfikacji AT35. Na Islandii Arctic Truck ma w swojej ofercie trzy stopnie modyfikacji aut: AT35, AT38, AT44 oraz AT44 dla 6x6. W Polskim oddziale dostepna jest jednak tylko modyfikacja na koła 35". Na potrzeby montażu większych, terenowych opon (AT 315x70R17) - zawieszenie w aucie zostało podniesione o około 40 mm, a nadkola odpowiednio przycięte i powiększone. Wprowadzone modyfikacje zwiększają prześwit auta o 25%, kąt najazdu do 38 stopni, a kąt zjazdu do 32 stopni, znacznie poprawiając właściwości terenowe auta. Modyfikacja pozwala na zachowanie promienia skrętu zbliżonego do fabrycznego. Auto doposażono w stopnie boczne - ułatwiające wsiadanie. Po przebudowie oczywiście ustawiono geomertię zawieszenia i dokonano badań technicznych. 

 

 

Wykonane w aucie zmiany:

  • Opony terenowe AT 315/70 R17 (BFGoodrich All Terrain T/A KO2 lub Nokian Hakkapeliitta LT2 AT35)
  • 17x10" Felgi aluminiowe „ARCTIC TRUCKS” (w zestawie klucz dynamometryczny, dedykowany do felg)
  • Poszerzenia nadkoli - lakierowane
  • Specjalne, dedykowane stopnie boczne
  • Kalibrator prędkościomierza
  • Podniesienie zawieszenia o ok. 40mm
  • Trymowanie zderzaka, błotników i nadkoli nadwozia
  • Cztery oryginalne chlapacze przeciwbłotne „ARCTIC TRUCKS” 

Każdy kto marzy o tak przebudowanym samochodzie może dzieki Arctic Truck zmodyfikować swoje auto. Firma przebudowuje Hiluxy VII generacji (Vigo) Land Cruisery 150 i 200 oraz najnowszego Hiluxa VIII (Revo). Można zamówić również zupełnie nowe auto w salonie Toyoty i poprzez sprzedawcę zlecić odpowiednie modyfikacje. Auto wówczas zachowuje wszelkie fabryczne gwarancje. Czas realizacji to 15 dni roboczych. 

Modyfikacje w zaleznosci od wymagań mogą być oparte na:

  • zmodernizowanym zawieszeniu fabrycznym
  • na zawieszeniu ARB – OLD MAN EMU – specyfikacja dobierana pod indywidualne przeznaczenie
  • na zawieszeniu ARB – BP51 – o regulowanej progresywności
  • na zawieszeniu FOX – o regulowanej progresywności

 

STRONA ARCTIC TRUCK W POLSCE 

  

 

 

 

GALERIA ZDJĘC

Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck Hilux Revo Arctic Truck