Kilka dni temu opisywaliśmy bardzo ciekawe Hiluxy w specjalnych wersjach Rugged X, Rogue i Rugged oferowane na rynku australijskim. Okazuje się, że na naszym, rodzimym podwórku również spotkać można niesamowite pikapy japońskiej marki, przebudowane przez pasjonata Toyoty, z mocnym benzynowym silnikiem V8.

 

002

 

Jaka jest historia powstania tego auta?

Jeśli ktoś w młodości pokocha offroad i pozna zalety terenowych Toyot, to zostaje mu to na całe życie. Gdy patrzy się na tego Hiluxa, to widać, że wszystkie jego modyfikacje wykonano z ogromną starannością i dbałością. A wszystko zaczęło sie dawno temu, gdy w domu Radosława pojawił się Land Cruiser 90, który woził rodzinę przez wiele lat, bezawaryjnie i został oddany w obce ręce dopiero, gdy jego przebieg doszedł do prawie 500 000 km. Następne auto, tym razem służbowy Hilux, również doskonale się sprawdził, pomimo czasami brutalnego traktowania w terenie, jeśli była taka potrzeba.

Gdy przyszła pora na własny samochód, wybór był tylko jeden - Toyota. Wprawdzie Hiluxy VII generacji były oferowane z silnikami 3.0, ale dla osoby, która kocha motoryzację, to było jeszcze za mało. Do zakupionego auta postanowiono włożyć więc serce z Lexusa, czyli legendarny 1-UZFE vvti, skrzynię biegów również z Lexusa oraz reduktor z Land Cruisera 120. Całość prac wykonała firma nicecar4x4.pl. Co dało włożenie benzynowej V8-ki do takiego auta? Na pewno większą moc (286 KM), ale przede wszystkim ten charakterystyczny dźwięk widlastej benzyny...

 

 

Oczywiście to nie była jedyna zmiana w aucie. W terenowych przeprawach pomagać miały aluminiowe osłony, powłoka z farby RAPTOR naniesiona na karoserię, opony Cooper Discoverer STT, stalowe progi, snorkel, halogeny.

W aucie zadbano nie tylko o sprawne działanie wszystkich podzespołów, ale wymuskano również szczegóły. Stąd malowanie niektórych elementów na czarno plus czerwone dodatki, sportowe fotele od Toyoty GT, nowe obszycie kierownicy z perforowanej skóry z czerwoną nitką, czarna wykładzina podłogi z nowszej wersji.

 

 

Jak auto radziło sobie w terenie? Jak wyglądała kwestia jego trwałości? Tutaj przez cały czas użytkowania zdażyła się tylko jedna awaria, związana z cieknącymi uszczelniaczami przednich półosi. Poza tym auto wozi własciciela po świecie niezawodnie i cieszy dźwiękiem sportowego wydechu z benzynowej i niecodziennej na naszych drogach benzynowej V-ki.

 

 

MODYFIKACJE

  • Swap 1-UZFE vvti 286 KM
  • Lift zawieszenia 2 cale
  • Lift karoserii 2 cale
  • Felgi aluminiowe TRD 16"
  • Opony Cooper Discoverer STT 285/75R16
  • Powłoka U POLL Raptor
  • Lampy biksenon z ringami do jazdy dziennej
  • Lampy robocze Led dodatkowe
  • Snorkel
  • Bagażnik dachowy
  • Progi stalowe
  • Zderzak tył stal z gniazdem pod hak
  • Płyty aluminiowe pod silnik
  • Pokrowiec na pakę
  • Sportowe fotele
  • Dodatkowe wskaźniki
  • Sportowy wydech dedykowany do V8 ( niesamowite wrażenia z jazdy )

 

Okolicznosci życiowe zmusiły właściciela do sprzedazy auta. Jesli chcielibyście cieszyć oko jego widokiem na własnym podjeździe, to polecamy! Kontakt w ogłoszeniu

 

GALERIA ZDJĘC

Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek Hilux 4.0 Radek