Targi Offroad Show w Warszawie. Mnóstwo ludzi, stoisk, aut. W śród nich, w centralnym punkcie hali, toyotowy przepis na sukces: Hilux i Land Cruiser NAC RALLY TEAM, na maskach których błyszczą zdobyte nagrody. Kierowca zespołu Paweł Molgo zapytany, dlaczego team wybrał Toyotę ,odpowiada: to najlepsze auta w swoich specyfikacjach, niezawodne. A druga z rzędu wygrana w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych świadczy o tym, że był to dobry wybór...

 

 

 

 

Paweł Molgo jeździł i wygrywał w teamie także innymi autami. Starty zaczynał na Suzuki Grand Vitarze, ścigał się z sukcesami Mitsubishi Pajero V68 klasy T2. Skąd więc poszukiwanie nowego pojazdu? Dlaczego Toyota? Land Cruiser został wybrany ze względu na fakt, iż jego zdaniem jest to najlepszy samochód dostępny w specyfikacji T2 do startu w maratonach, szczególnie w długich, pustynnych rajdach. Posiada bardzo mocny silnik i komfortowe wnętrze (klimatyzacja). W tej klasie wszystkie auta powinny być seryjne, z niewielkimi, dopuszczalnymi przeróbkami. Zmiany jakie więc wprowadzono zgodnie z regulaminem nie są znaczące, poddano modyfikacjom zawieszenie (amortyzatory) ze zmianą jego skoku tylko w określonych, regulaminowych granicach, wymieniono  chłodnicę na wydajniejszą, powiększono do 350 litrów zbiornik paliwa. Wiele elementów jest wzmocnionych, ale większość to seryjne podzespoły, dostarczane przez producenta (silnik, skrzynia biegów, mosty). Zgodnie z przepisami auto wyposażone jest także w klatkę bezpieczeństwa, system gaśniczy i wyprute z wszelkich zbędnych elementów wnętrze, poza deską rozdzielczą, która regulaminowo musi zostać.

 

 

Ze względu na potrzebę posiadania auta z manualną skrzynią biegów, team zakupił Land Cruisera 200 w Emiratach Arabskich (Europa to absolutna dominacja automatów w salonach). Od dwóch lat przemierza rajdowe bezdroża. Z jakim skutkiem? Jak najlepszym!

2013 - druga lokata na słynnym OiLibya Rally of Morocco

2015 r. pierwsze miejsce w grupie T2 w Africa Eco Race.

W planach - start w rajdzie Moskwa-Pekin w lipcu 2016.

 

NAC Rally Team to zespół, który powstał z pasji do motoryzacji. W chwili obecnej (listopad 2015) ścigają się po drogach Kenii i Tanzanii tylnonapędowym Mercedesem 450 SLC (LINK). Auto, pomimo swych 36 lat w metryce, dzielnie znosi wyczerpującą rywalizację w rajdzie East African Safari Classic Rally. Jeżdżą też Unimogiem U400 (w specyfikacji T4), również z sukcesami. Kierowca Teamu, Paweł Molgo za kierownicą Polskiego Fiata 125p próbował także sił na trasie m.in. Historycznego Rajdu Polski i Rajdu Barbórki. Uzbrojony w opony z kolcami i łańcuchy śniegowe w latach 2013-15 pokonywał alpejskie przełęcze na Historycznym Rajdzie Monte Carlo.

Sukcesy teamu powodują, że jest pasja i serce, żeby ścigać się dalej. Są jedynym poza Orlen Teamem zespołem dysponującym dzięki sponsorowi, firmie NAC, znakomitym sprzętem pozwalającym sięgać po najwyższe trofea w Polsce i nie tylko. Istnieją już 5 lat.

Zespół NAC to:

  • kierowca Paweł Molgo,
  • pilot Janusz Jandrowicz, którego w maratonach zastępują Ernest Górecki i Jarek Kazberuk w ciężarówce,
  • szef techniczny Piotr Domownik,
  • mechanicy: Artur Lutosławski oraz Adam Spurtacz, wspomagani przy większych imprezach lub takich, gdzie startuje samochód osobowy i ciężarówka, dodatkowymi, zaufanymi mechanikami.

 

Życzymy dalszych sukcesów!

 

 

 

 

 

ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ

 

NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team NAC Rally Team