Biuro Rekonstrukcyjno-Technologiczne Zbigniewa Nowosielskiego zaprezentowało nam kolejne auto poddane odbudowie w swoich warsztatach. Tym razem jest to FJ45L z 1968 roku. Renoma pana Zbigniewa gwarantuje znakomitą jakość pracy, chociaż nie ustrzegł się on w tym projekcie drobnych niedociągnięć...

 

Droga do Ptaków w okolicach Siennicy, gdzie mieści się siedziba BR-T, upływa w rytm zmagań wycieraczek z deszczem na szybie. Czyli tak, jak przy poprzedniej wizycie przy okazji oglądania BJ40 (LINK), będzie mokro przy fotografowaniu - taka już chyba tradycja. Na miejscu pan Nowosielski opowiada o swoich nowych projektach, rekonstrukcjach, dawnych chwilach spędzonych podczas budowy pierwszego w Warszawie salonu i ASO Toyoty.

 

 

Gdy trochę się przejaśnia odpalamy FJ-kę która obecnie jest na sprzedaż i ruszamy na pola szukać scenografii do zdjęć. Auto jest w idealnym stanie. Opisywana na wstępie niedokładność w odbudowie dotyczy braku zawiasu w dolnej części maski (są wsporniki po bokach). Egzemplarz, który oglądam, pochodzi w Holandii, gdzie pracował dzielnie w straży pożarnej. Po zakupie przez Zbigniewa Nowosielskiego został przywrócony do stanu fabrycznego, tzn. pozbawiony pompy na zderzaku przednim. Odbudowa odbyła się z użyciem oryginalnych części (blachy i elementy mechaniczne) zakupionych w Toyocie.

 

 

Auto posiada 3-osobową kabinę (fotel kierowcy i dwuosobowa kanapa dla pasażerów). Kierowca do dyspozycji ma 125-konny, benzynowy silnik z 3-biegową skrzynią manualną oraz reduktorem. Całość w typowo użytkowej formie, czyli jak najmniej tapicerki... Cienka kierownica, kręcona tylko siłą rąk (brak wspomagania), sztywne zawieszenie na resorach piórowych - oznacza prawdziwie męska przygodę przy prowadzeniu. 

 

 

DANE TECHNICZNE:

Opisywany egzemplarz wyposażony jest w umieszczony z przodu silnik o zapłonie iskrowym, sześciocylindrowy rzędowy, 12 OHV, o poj. skokowej 3878 cm3, mocy 92 kW (125 KM) przy 3600 obr./min. i zapłonie bateryjnym (12V). W układzie napędowym sprzęgło tarczowe suche, skrzynia biegów manualna czterobiegowa z biegiem wstecznym. Napęd na cztery koła, rozłączany, wyposażony w reduktor. Zawieszenie przodu i tyłu na resorach piórowych półeliptycznych, amortyzatory teleskopowe. Z przodu most sztywny z przegubami kulistymi, z tyłu most sztywny. Układ kierowniczy z przekładnią kierowniczą ślimakową bez wspomagania, drążki kierownicze podłużny i poprzeczny z przegubami kulistymi. Hamulec zasadniczy hydrauliczny ze wspomaganiem podciśnieniowym, dwuobwodowy, bębnowy (oś przednia i tylna). Hamulec pomocniczy mechaniczny, bębnowy, umieszczony na wale napędowym. Karoseria z blachy stalowej typu pick-up, umieszczona na ramie stalowej. Nadwozie dwudrzwiowe koloru czerwonego. Szybki trapezowe w drzwiach bocznych uchylane obrotowo, szyby drzwi opuszczane, szyba czołowa z ramą, odchylana. Reflektory „Koito” asymetryczne, lampy zespolone przednie i tylne „Toyota”. Tarcze kół stalowe, opony Continental o wymiarach 235/70 R16 106T, sztuk pięć.

 

KONTAKT: www.br-tzip.pl

 

 

 

 

ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ

Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie Land Cruiser FJ45 po odbudowie