W 2016 roku zarejestrowano w Europie ponad 15 mln nowych samochodów, z czego jedną czwartą stanowiły SUV-y. Popularność tego typu pojazdów rośnie również na innych rynkach, przede wszystkim – podobnie jak w Polsce – dzięki zakupom na firmę.

 

 

 

Miniony rok był jednym z najlepszych dla branży motoryzacyjnej. Analitycy z JATO Dynamics podkreślają, że liczba rejestracji w 2016 roku jest drugim najlepszym wynikiem osiągniętym od 2007 roku. Spośród 29 europejskich rynków 27 odnotowało wzrosty, z czego 14 na dwucyfrowym poziomie.

Dane płynące z rynku europejskiego pokazują również, że rok 2016 okazał się najlepszy dla modeli typu SUV. Podczas gdy inne segmenty wzrosły średnio o około 2,2 procent, ten odnotował wzrost na poziomie 21,4 procent – oznacza to zwiększenie sprzedaży tego rodzaju samochodów z 3,2 mln w 2015 roku do 3,9 mln w 2016 roku.

– Wyniki za rok 2016 pokazują, że jedną z ważniejszych grup klientów na rynku motoryzacyjnym są firmy. W Polsce zarejestrowano w ubiegłym roku ponad 416 tys. samochodów osobowych, z czego 282 tys. rejestracji było na REGON. Oznacza to wzrost rok do roku o prawie 22 procent – komentuje Łukasz Kania, prezes zarządu Fleet Partners. – Udział klientów instytucjonalnych w całkowitej liczbie rejestracji zwiększył się w porównaniu do 2015 roku z 65,2 procent do 67,7 procent, a najsilniejszą grupę nabywców stanowiły firmy zajmujące się leasingiem CFM i RC, których udział w rynku wyniósł 44,9 procent i charakteryzował się wzrostem o 2,1 procent. Warto również zwrócić uwagę na rosnącą popularność hybryd i samochodów elektrycznych. Chociaż ich udział w rynku wciąż jest niewielki i wynosił odpowiednio 2,4 procent. i 0,1 procent, to liczba ich rejestracji wzrosła o ponad 65 procent, głównie za sprawą aut z napędem hybrydowym.

Raport przygotowany przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar pokazuje ponadto, że w Polsce największy udział w rynku samochodów hybrydowych niezmiennie ma Toyota (78,35 procent), a dane sprzedaży koncernu pokazują, że na świecie połowa egzemplarzy RAV4 wybierana jest właśnie z takim napędem. Na drugim miejscu znalazł się Lexus z udziałem na polskim rynku wynoszącym 15 procent. Dalsze miejsca przypadły marce KIA (1,86 procent), Volvo (1,44 procent) i Fordowi (0,93 procent).

 

 

GALERIA ZDJĘĆ

Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid Nowa Toyota RAV4 Hybrid