W maju 2013 powstała idea budowy auta, które wg pomysłodawcy projektu, mogłoby startować w rajdach w klasie cross country. Marcin, właściciel białego Hiluxa KC, na bazę zdecydował się użyć auta, którego wady i zalety znał, więc do nowego projektu użył Hiluxa, ale ... tylko karoserii. Reszta to składanka najlepszych elementów, które można było wybrać z katalogu Toyoty. Tak więc rama i mosty pochodzą z Land Cruisera 120, natomiast silnik to doskonała jednostka benzynowa 1UZ-FE 4.0 V8 z Lexusa LS 400. 

 

 

Całość projektu wykonano w warsztacie X-Drive System w Chorzowie. 

 

Opis w skrócie: 

- rama i elementy zawieszenia LC 120

- skrzynia i sterownik z Lexusa, reduktor Hilux

- nadwozie Hilux 2008 rok

- silnik 1UZ-FE 4.0 V8 z Lexusa LS 400

- klatka bezpieczeństwa Ireco Motorsport 

- fotele Mirco RS2

- pasy RRS

- mosty LC 120

- wały LC 120/Hilux zmodyfikowane

- osłony aluminiowe X-Drivesystem

- chłodnica wody LC 100

- chłodnica oleju silnika na zamówienie

- zawieszenie Profender 2,5"

- oponki Fedima Maxigrip

 

 

 

 

 

Projekt ukończono na początku 2014 roku. Testy zaliczone wyświenicie!

Zgłosiło się trzech testerów, wszyscy cali i zdrowi, a autko jeździ dalej. 

 

Jak pracuje silnik (

)

Jak jeździ (

)

Marcin, życzymy powodzenia na szutrowych szlakach!

 

 

 

ZOBACZ PEŁNĄ GALERIĘ ZDJĘĆ