Toyota Hilux zawsze była wdzięcznym tematem do wszelkich przeróbek i modyfikacji. Koncert Toyota także zwrócił na to uwagę i od czasu do czasu przygotowuje ciekawe wersje swoich aut. Jedna z nich był „Hilux Tonka”  zbudowany jako wspomnienie dzięcych marzeń z piaskownicy. Inny, przygotowany tym razem przez Toyotę UK to „ Hilux Bruiser ” wzorowany na modelu RC firmy Tamiya. Oddział Toyoty ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, również podążył w tym kierunku: we współpracy ze specjalistyczna firmą tuningową NSV (która zbudowała również  Land Cruisera 6 × 6 Multidrive) i projektantem Mohammedem Aounem, stworzyli bardzo efektowną wersje toyotowego pick-upa. 

 

 

Premiera projektu nastąpiła na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Dubaju, w 2017 r. Co zmieniono w aucie? Jak widac na filmie poniżej pick-up zyskał solidny body lift, poszerzenia nadkoli oraz obudowę lampy led na masce (nie jest to wlot intercoolera). Poza tym pojazd wyposażono w stalowe zderzaki, w których ukryte są... węże do kompresora z manometrami. Dla każdego koła osobno, tak żeby w kazdej chwili móc obnizyć ciśnienie lub dopompowac koła. Oczywiście mamy tu rówenież wyciagarkę i ogromna ilość dodatkowego oświetlenia. Wszystko sterowane z wnetrza auta. Dla zaspokojenia wrażeń estetycznych, dla wybrednych, wewnatrz plastiki wyklejono materiałem przypominajacym z wygladu karbon (tak samo jak nadkola na zewnatrz). Jakie koła zyskał Hilux w tej wersji? Wg. specyfikacji 38x16,5x15"! Całość napędza 6 cylindrowy motor o pojemności 4 litrów i mocy 235 KM. Komplet offroadowego wyposażenia uzupełnia snotkel. Teoretycznie na pustyni raczej nie będzie problemu z głebokim brodzeniem ale jak wspominamy o tym w artykule opisującym jego zastowowanie, nie tylko taka funkcję na ta plastikowa rura.

 

 

.