Dariusz Kalisz, od lat startujący w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych, w Land Cruiserach zakochał się podczas pierwszej wyprawy do Maroka, odbytej zacnym, ale wiekowym modelem serii J4. Swoje wyprawowe pasje obecnie kontynuuje również terenową Toyotą. Kilometry terenowych tras przemierza Land Cruiserem 100. Jednak swoją pasję ścigania dotychczas realizował w Mitsubishi. Gdy nadarzyła się okazja, również tutaj w jego życiu pojawiła się Toyota.

 

 MG 6779

 

Opisywane auto sportową karierę rozpoczęło w Republice Czeskiej. Zostało zakupione w 2009 r. jako nowe i od podstaw zbudowane w profesjonalnej firmie tuningowej, zgodnie ze specyfikacją T2. Auto zostało należycie doinwestowane, co widać w dbałości o szczegóły i jakości materiałów. Pomysłodawcą projektu był Dušan Kunovský, szef firmy CENTRAL GROUP, potentat na rynku nieruchomości w Czechach. Razem z Liborem Latiňákiem planowali wystartować nim w rajdzie Dakar 2010. W swym zamierzeniu wsparli sie bardziej doświadczonymi kolegami z Czech, z którymi stworzyli wspólny team. Jiří Janeček oraz Viktor Chytka, startowali już w Dakarze i do dyspozycji mieli takie same auto, czyli Land Cruisera 120 (więcej o modelu serii J12 przeczytasz w Toyopedii). O rozmachu przedsięwzięcia świadczy fakt, że w promocji startu zespołu brały udział Miss Czech Aneta Vignerová i Miss World 2006 Taťána Kuchařová.

 

kunovsky

Foto: Czech Dakar Team

 

Załoga Jiří Janeček/Viktor Chytka rajd Dakar ukończyli na 41. pozycji w klasyfikacji generalnej i 7. w klasie T2. Szczęście nie dopisało teamowi Libor Latiňák/Dušan Kunovský i ich żółtej 120-ce. Po awarii zasilania, holowaniu, nocy spędzonej na pustyni zrezygnowali z dalszej jazdy.

 

 

W roku 2016 auto zostało okazyjnie zakupione przez Darka Kalisza. Wielu jego kolegów ścigało się Toyotami i bardzo je chwalili. Również na naszych stronach opisywaliśmy auta Pawła Molgo - Hiluxa w specyfikacji T1 oraz Land Cruisera 200 w T2, którymi zdobywał wiele nagród na polskich i zagranicznych trasach.  

Jak Toyota poradziła sobie podczas Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych? Całkiem nieźle. Start w sześciu z siedmiu rund zaowocował miejscami na podium, a w generalce w ubiegłym roku załoga dotarła do 4. pozycji. Auto jest długie, bardzo dobrze się prowadzi. 

Obecnie właściciel szuka nowego wyzwania, a auto jest na sprzedaż. 

 

 

Dane techniczne:

Silnik: 3.0 D4D
Rok produkcji: 2009
Moc: 204 KM

Wyposażenie

Sprzęgło spiekowe
Skrzynia biegów: manualna 
Klimatyzacja 
Zawieszenie przód: 4x FRT (Ferencz Racing Technology)
Zawieszenie tył: 4x FRT (Ferencz Racing Technology)
Hamulce: Standardowe 
2 x zbiornik paliwa 
Instalacja do lamp, 
6- punktowe pasy bezpieczeństwa 
System przeciwpoślizgowy
System gaśniczy
Safari snolker
Aluminiowe osłony silnika i skrzyni biegów
Osłona tylnego mostu
Osłony przeciwbłotne amortyzatorów przednich i tylnych 
Pasy zabezpieczające amortyzatory przed urwaniem przy dużych skokach
Klatka bezpieczeństwa 
Fotele Recaro
Kierownica MOMO
Dodatkowa niezależna gaśnica 
Antena do podłączenia GPS
Intercom Parrot
Niezależne dwa metromierze kasowane z podnóżka 
Dodatkowe oświetlenie dla pilota 
Zabudowa pod kamerę wewnętrzną GoPro z wyprowadzoną instalacją
Szyba tylna, szyby boczne, obicia drzwi - kevlar 
Konsola flokowana

Wyposażenie dodatkowe

Trapy i łopaty
2 komplety 16' kół magnezowych 
Zapasowe amortyzatory przód i tył (8 sztuk)
Zapasowe wahacze 
Zapasowe zwrotnice 
Zapasowa półoś

 

 

GALERIA ZDJĘĆ

Galeria

17759756_1280399175373193_731491906202368802_n
21950139_819944464851297_3719384790177811358_o
kunovsky
IMG_2743
_MG_6779
100207_czech_3
100207_czech_4
1449576470_3
17884290_1280397828706661_6324764933178259935_n
IMG_2740
IMG_2742
IMG_3119

Pełna galeria