W 2001 roku kalifornijskie studio projektowe Calty Design pokazało swój pomysł na młodzieżowy SUV z napędem na 4 koła. Wirtualną wersję modelu fani motoryzacji mogli wypróbować w grze Gran Turismo.

 

 

 

Koncept Toyota RSC został zaprezentowany po raz pierwszy na Chicago Auto Show w lutym 2001 roku. Wygląd tego 2-drzwiowego SUV-a z napędem na cztery koła zdecydowanie pasował do rozwinięcia swojej nazwy (Rugged Sports Coupé — muskularne sportowe coupé). Auto zaprojektowano przede wszystkim z myślą o młodych klientach — miało eksplorować nowe możliwości sportowych samochodów następnych generacji.


Nowoczesny SUV, który nawet dziś wygląda intrygująco, pokazywał wyraźne odejście od dotychczasowych projektów samochodów sportowych, inspirując się wieloletnią historią Toyoty w rajdach WRC (World Rally Championship). W tym czasie rajdy WRC przeżywały złoty okres popularności, zyskując coraz więcej fanów wśród młodzieży. Na fali wzrostu zainteresowania offroadem Studio Calty Design Toyoty, to samo, które w ostatnich latach było odpowiedzialne za powstanie projektu Toyoty FT-1, postawiło na agresywną stylistykę koncepcyjnego SUV-a.

 

 

Wewnątrz kanciastego samochodu znalazła się skromna, funkcjonalna kabina z układem siedzeń 2+2, przypominająca kokpit samochodu wyścigowego. Ręcznie wykonana tablica rozdzielcza, fotele z włókna węglowego oraz wysoko zamontowana sekwencyjna dźwignia zmiany biegów nawiązywała do auta rajdowego, zgodnie z zasadą „bez zahamowań”, która towarzyszyła tworzeniu tego projektu.

 

 


Ostatecznie Toyota RSC pozostała tylko w sferze projektu, otworzyła jednak Toyotę na nowe trendy i pomysły. Fani wirtualnego ścigania mogli poprowadzić jej cyfrową wersję w grze komputerowej Gran Turismo.

 

[;)