Jak podaje najważniejszy norweski dziennik biznesowy Dagens Næringsliv cytując szefa Lexus Norway, seryjna wersja nowego subkompaktowego crossovera Lexus UX zadebiutuje już wkrótce na salonie samochodowym w Genewie. Nowy model pozwoli Lexusowi zdobyć przyczółek w kolejnym segmencie aut luksusowych.

 

Lexus UC Concept 05

 

Szef norweskiego oddziału Lexusa Knut-Erik Jahnsen mówi w rozmowie z Dagens Næringsliv, że nowy Lexus UX w wersji seryjnej zostanie przedstawiony w marcu na salonie samochodowym w Genewie. Jahnsen spodziewa się, że subkompaktowy crossover klasy premium w ciągu dwóch lat znajdzie w Norwegii 1500 do 2000 nabywców, a liczba aut sprzedanych w Europie osiągnie w tym samym czasie 100 tysięcy.

Lexus UX to seryjna wersja przedstawionego w roku 2016 na salonie samochodowym w Paryżu koncepcyjnego modelu UX (Urban crossover), zaprojektowanego przez europejskie studio ED2. Według japońskiego magazynu Mag-X, Lexus UX powstaje na platformie GA-C. Jest ona odpowiednikiem platformy TNGA, na której oparte są Toyota Prius i Toyota C-HR, można w związku z tym oczekiwać, że UX wykorzysta pewne rozwiązania z crossovera C-HR. Spodziewane wymiary to ok. 4400×1800×1560 mm.

 

2016 lexus ux concept 06

 

Lexus zarejestrował w europejskim urzędzie patentowym oznaczenia UX 200, UX 250 i UX 250h, z czego można wywnioskować, jakie jednostki napędowe otrzyma nowy crossover. UX 200 będzie zapewne napędzany dwulitrowym, turbodoładowanym, czterocylindrowym silnikiem 8AR-FTS o mocy 238 KM, używanym np. w Lexusie NX 200t. Lexus UX 250 zyska prawdopodobnie znany z nowej Toyoty Camry dwuipółlitrowy, czterocylindrowy silnik DFE o sprawności cieplnej 40%, a UX 250h – napęd hybrydowy z tym samym silnikiem DFE 2,5, który w tym zastosowaniu osiąga sprawność cieplną 41%.

Znając zamiłowanie Norwegów do ekologicznej motoryzacji można się domyślać, że praktycznie wszystkie sprzedane w tym kraju Lexusy UX będą miały napęd hybrydowy. Już w tej chwili ponad 90 procent samochodów Lexusa kupowanych w Europie Zachodniej to hybrydy.