Africa Eco Race to drugi maratoński klasyk po rajdzie Dakar. AER nie jest tak popularna i oblegana jak Dakar, ale to też trudna i znakomita impreza. W tym roku na starcie pojawiły się 2 załogi w Toyotach Land Cruiser, jedna w kategorii T1, a druga w kategorii T2.2 (auta produkcyjne z silnikiem diesla). My najbardziej kibicujemy polskiej załodze MANa, z zaprzyjaźnionym z LCAC Grzegorzem Baranem na pokładzie, wraz z Marceliną Zawadzką. To bardzo ciekawy projekt sportowo-charytatywny. Tym bardziej trzymamy kciuki.

 

Africa Eco Race 02

 

Wpis niedziela 05.01.2020

Dwie toyotowe załogi to:

- 219 Maxime Laccarau z Gillesem Bernadoy z Francji

- 223 Andriej Sushentsov z Igorem Petenko z Rosji 

Polska załoga MANa: 

- 422 Grzegorz Baran, Marcelina Zawadzka, Sebastian Greszta

 

Wpis poniedziałek 06.01.2020 

Dajcie like dla Grzesia na jego instagramie 

 

AER instagram G Baran 

 

Wpis wtorek 07.01.2020 

Rajd, po przepłynięcu Morza Śródziemnego, dotarł do Maroka. Etap 1. był bardzo długi (754 km), po drodze rozegrano krótki odcinek specjalny o długości  23 km. 

Na 33. miejscu w generalce zamedlowała się polska ciężarówka Mlekovity. Andriej Sushentsov był 16. i 3. w grupie T2. Maxime Laccarau zajął 18. pozycję, przy okazji jest to 1. miejsce w grupie T1 (auta proto). 

 AER0101

 

Wpis środa 08.01.2020  

Drugi etap rajdu to głównie ściganie. Odcinek specjalny o długości 329 km i krótka dojazdówka. W klasyfikacji generalnej najszybciej pokonały go dwie ciężarówki, dwa auta grupy T1 i jeden pojazd SSV. 

Ciężarówka Mlekovity na miescu 40. i 10. w grupie T4. Toyoty odpowiednio na 11. (Laccarau) i 23. (Sushentsov).

 

AER0201 

Wpis czwartek 9.01.2020  

 Trzeci etap to prawie 500 km odcinka specjalnego, nastawiony na trudności nawigacyjne i wytrzumałościowe. zawododnicy pokonali m.in. 28-kilometrowy pas wydm Erg Chegaga. Trudy dnia odczuła polska załoga MANa, która pod koniec odcinka pogubiła się nocą na wydmach i dotarła do obozu tuż przed północą. A już w piątek rano startuje do kolejnego odcinka. 

Nienajlepiej wypadli też kierowcy Toyot. Sushentsov był 35. a Lacarrau 38.. 

 AER0203

 

Wpis piątek 10.01.2020  

Czwarty etap, z odcinkiem specjalnym o długości 385 km, to nowy teren dla zawodników. Odcinek trudny nawigacyjnie, ale bez większych trudności terenowych oraz mniej wyczerpujący. Załoga MANa dojechała do mety na miejscu 32. Kierowcy Toyot za naszą ciężarówkę. Sushentsov na 34. a Lacarrau 45. miejscu. W sobotę karawana dojedzie do Dakhli, by w niedzielę mieć dzień wolny. 

 AER0402 

Wpis sobota 11.01.2020  

473 km w nieco ponad 3h30min - tyle zajęło zwycięzcy piątkowego etapu pokonanie przygotowanej przez organizatorów trasy. To byl szybki odcinek specjalny, przez raczej monotonny krajobraz. Rajd dojechał do miejscowości Dakhla, gdzie w niedzielę jest dzień odpoczynkowy przed kolejnymi etapami.

Załoga MANa dojechała do mety na miejscu 33. Sushentsov na 32. a Lacarrau 44. miejscu. 

  AER0401

Wpis poniedziałek 13.01.2020  

Po dniu odpoczynku w Dahkli rajd wjechał do Mauretanii i rozpoczęło się ściganie mauretańskim piasku. Odcinek specjalny krótki, bo tylko 176 km

Załoga MANa zajęła 34 miejsce. 

AER20 0113 TB 1480

Wpis wtorek 14.01.2020  

Mauretania to potężne wydmy i piaski. Do tego bardzo długi etap o długości 478 km, cały czas w piaszczystym terenie. 

Załoga MANa bezpiecznie dotarła do mety 34 miejsce. 

AER20 0113 TB 1966