W podwarszawskiej Kobyłce, w jednej z bocznych uliczek, jest warsztat, na parkingu którego, obok HZJ78, LC40 czy innych ciekawych toyotowych aut, znaleźć można zieloną "setkę" Arka. Jak sprawuje się to auto? Dlaczego właściciel wybrał jako specjalizację swojego serwisu właśnie toyotę, znaną z bezawaryjności? 

 

LC 100 MOPAR 04.2016 IMG 6506

 

Już od dłuższego czasu mazowieckie drogi i bezdroża, ale także zawodowe bliższe i dalsze wyjazdy Arek "Mopar" Hasny realizuje swoim Land Cruiserem HDJ 100. Jest to poprzednik aktualnie sprzedawanego LC200. Jego egzemplarz wyprodukowany w 2000 roku, czyli dwa lata po europejskiej premierze modelu, został wyposażony we wzmacniane zawieszenie firmy Dobinsons, dodatkowy zbiornik paliwa (zasięg po zatankowaniu ponad 1000 km), stalowy zderzak z wyciągarką COME z liną syntetyczną. Ponadto auto posiada większe kołą niż stosowane oryginalnie, czyli felgi w rozmiarze 18", na które założono opony AT Yokohama Geolandar 285/65.

 

LC 100 MOPAR 04.2016 IMG 6426

LC 100 MOPAR 04.2016 IMG 6439

 

 

Dlaczego Arek Hasny, prowadzący warsztat COYOT RACING, zdecydował się na LAND CRUISERA 100? Land Cruiserami jeździ od ponad 10 lat. Jedną z przyczyn wyboru jest... przestronne wnętrze, co jest ważne dla osoby o słusznym wzroście prawie 2 metrów. Samochód, poza przestronnym wnętrzem do podróżowania, umożliwia również wygodne spanie podczas wypadów offroadowych. Po złożeniu siedzeń uzyskujemy płaską powierzchnię o długości 2 metrów. Auto pomaga też w prowadzeniu biznesu. Doskonale sprawdza się jako holownik nawet ciężkich przyczep powyżej 2 ton. 

 

LC 100 MOPAR 04.2016 IMG 6496

 

A jak awaryjność? Auto ma swoje oczywiście lepsze i gorsze dni, ale jednak porównując jego konstrukcję z propozycjami konkurencji trzeba zauważyć, że jest dużo lepsze pod względem kultury technicznej wykonania oraz zastosowanych materiałów. Przed wszystkim bardzo dobra stal zastosowana do budowy ramy i elementów konstrukcyjnych powoduje, że korozja niszczy je dużo wolniej. Posiadana przez Arka "setka", pomimo szesnastu lat wymagającego użytkowania i sporego przebiegu ponad 300 tys. km, posiada tylko lekkie ogniska korozji nadwozia. Zadbana i pieczołowicie serwisowana, poza wymianą elementów eksploatacyjnych nie wymagała napraw i będzie użytkowana przez właściciela na pewno jeszcze przez kilka lat.

Czy zatem warsztat zajmujący się Land Cruiserami daje utrzymanie? Tak, jeśli nastawia się na długoletnie serwisowanie aut stałych klientów. Toyota wymaga odpowiedniej troski i nie oszczędzania na materiałach eksploatacyjnych. Odpowiednio zadbana, odwdzięcza się długoletnią, bezawaryjna pracą. Zaniedbana generuje w pewnym momencie ogromne koszty napraw. Toyota jest specyficznym autem, które nie lubi zamienników, tylko porządne oryginały, które pozwalają na długą eksploatację.

Poza bieżącym serwisowaniem samochodów, warsztat zajmuje się też przygotowaniem seryjnych aut do jazdy w terenie (w tym zastosowania przemysłowe) oraz na wyprawy.

Kontakt do warsztatu: www.coyot.pl

Tekst i zdjęcia: Ireneusz Rek

PLG_SYSTEM_RRRCONTENTMEDIA_HEADER

LC_100_MOPAR__04.2016__IMG_6425
LC_100_MOPAR__04.2016__IMG_6426
LC_100_MOPAR__04.2016__IMG_6427
LC_100_MOPAR__04.2016__IMG_6428
LC_100_MOPAR__04.2016__IMG_6429
LC_100_MOPAR__04.2016__IMG_6430
LC_100_MOPAR__04.2016__IMG_6431
LC_100_MOPAR__04.2016__IMG_6432
LC_100_MOPAR__04.2016__IMG_6435
LC_100_MOPAR__04.2016__IMG_6438
LC_100_MOPAR__04.2016__IMG_6439
LC_100_MOPAR__04.2016__IMG_6440

PLG_SYSTEM_RRRCONTENTMEDIA_READMORE_TEXT