W salonach Toyoty wciąż jeszcze jest dostępny spory wybór konfiguracji Hiluxa z rocznika 2023. W ofercie wyprzedażowej wszystkie wersje otrzymały rabat 10 000 zł netto. Legendarną terenówkę z dobrym wyposażeniem można kupić w promocyjnych cenach od 145 384 zł netto lub poczekać na nową odsłonę Hiluxa z nową topową wersją GR SPORT, która wejdzie do salonów w najbliższych miesiącach.

LandCruiser PL Toyota Hilux GR Sport Sahara 02 

Duży wybór konfiguracji Hiluxa z rocznika 2023

 

Z ośmiu wersji wyposażenia Hiluxa 2023 do wyboru jest jeszcze sześć – od wersji SR z nadwoziem półtorej kabiny i silnikiem 2.4 D-4D 150 KM ze skrzynią manualną aż po topową GR SPORT z silnikiem 2.8 D-4D 204 KM, 6-stopniowym automatem i oczywiście podwójną kabiną. Wszystkie dostępne auta mają w standardzie napęd 4x4. Dwie podstawowe wersje DL i DLX z pojedynczą kabiną są już wyprzedane.

Hilux SR jest dostępny od 145 384 zł netto, opcjonalnie z podwójną kabiną. Na wyposażeniu znajdą się m.in. 17" felgi aluminiowe, skórzana kierownica, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, system multimedialny Toyota Touch® 2 z kolorowym ekranem dotykowym 8", Android Auto™ i Apple CarPlay®, usługi łączności Toyota Connected Car, system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC) i zjazd ze wzniesienia (DAC), systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense z tempomatem adaptacyjnym, kamera cofania, a także mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) i blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.

Wersja SR5 kosztuje od 161 384 zł netto i jako jedyna jest oferowana ze wszystkimi konfiguracjami silnikowymi. Do wyboru jest zarówno silnik 2.4 o mocy 150 KM, jak i 2.8 o mocy 204 KM – oba z automatem lub skrzynią manualną.

Wszystkie pozostałe wersje, czyli SR5+, Invincible, Invincible Sport oraz topowa GR SPORT, można zamówić wyłącznie z mocniejszym silnikiem 2.8 oraz 6-stopniową skrzynią automatyczną. Ich ceny zaczynają się od 174 084 zł netto za SR5+, natomiast Hilux GR SPORT po obniżce kosztuje teraz od 210 184 zł netto.

LandCruiser PL Toyota Hilux GR Sport Sahara 05 

Flagowy Hilux GR SPORT ze wzmocnionym zawieszeniem

 

Wersja GR SPORT dołączyła do gamy Hiluxa w 2022 roku dla upamiętnienia zwycięstwa Toyoty w Rajdzie Dakar. Została zaprojektowana z myślą o lepszych osiągach, szybkości reakcji i pewności prowadzenia. 


Kluczową zmianą w topowej wersji są modyfikacje zawieszenia – wprowadzenie amortyzatorów jednorurowych z przodu i z tyłu oraz zmodyfikowanych sprężyn. Przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione oraz – wraz z nowymi amortyzatorami – pomalowane na czerwono. W porównaniu ze standardowym Hiluxem wersja GR Sport ma poprawione właściwości jezdne i komfort jazdy.

Czarny przedni grill ma wzór w kształcie litery G na kratce oraz zyskał poprzeczkę z napisem TOYOTA. 17-calowe felgi aluminiowe mają kontrastowe czarne wykończenie i są wyposażone w opony typu All-Terrain 265/65 R17.

Czarny motyw jest obecny także na lusterkach, bocznych stopniach, błotnikach, nad przestrzenią ładunkową i w klamce tylnej klapy. Dzięki temu jaskrawoczerwone osłony, amortyzatory i sprężyny są wyraźnie podkreślone. Auto otrzymuje też elektryczną roletę przestrzeni ładunkowej, czarne stopnie boczne i specjalny spojler nad przestrzenią ładunkową oraz czerwone aluminiowe osłony zabezpieczające silnik i tylny most.

W kabinie z przodu zamontowano sportowe fotele, pokryte czarną skórzaną tapicerką, którą zdobią czerwone perforacje oraz obszycia. Logotypy GR Sport są umieszczone na fotelach, dywanikach, przycisku Start, a także w formie animacji graficznej na wyświetlaczu. Kierowca może korzystać z łopatek do zmiany biegów, a sportowe pedały wykonano z aluminium. W Wyposażeniu znajdziemy m.in. System Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem, multimedia z nawigacją satelitarną Toyota Touch® 2 with GO w języku polskim z 3-letnią darmową aktualizacją map, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni oraz podgrzewanie przednich i tylnych siedzeń.

 LandCruiser PL Nowy HIlux GR Sport 01

Nowy Hilux GR SPORT 2024 

 

W cenniku odświeżonego Hiluxa z rocznika 2024, który niedługo zastąpi aktualny model, pojawi się nowa, ulepszona wersja GR SPORT II. W drugiej odsłonie topowego Hiluxa zastosowano szerszy rozstaw kół z przodu (o 140 mm) i z tyłu (o 155 mm) w porównaniu do standardowego auta w pozostałych wersjach wyposażania. Poprawi to prowadzenie zarówno w terenie, jak i na drogach. Hilux GR SPORT II będzie stabilniejszy, a układ kierowniczy zyska jeszcze więcej precyzji. Układ jezdny będzie pracował ciszej, a zawieszenie i hamulce ulepszono pod kątem usportowionego prowadzenia, zachowując jednocześnie wysoki poziom komfortu.

Hilux GR SPORT II jeszcze lepiej będzie sprawdzał się w terenie. Auto w tej wersji ma zwiększony prześwit o 20 mm, rozstaw kół przednich został poszerzony o 140 mm, a kół tylnych o 155 mm. Dzięki tym zmianom kąt natarcia zwiększył się z 29 do 30 stopni. Poprawiono właściwości aerodynamiczne nadwozia poprzez zastosowanie nowego przedniego zderzaka z przeprojektowaną oprawą świateł przeciwmgielnych, która zmniejsza turbulencje w nadkolu oraz redukuje opór powietrza. Hilux GR SPORT II zyskał też zmieniony spojler nad przestrzenią ładunkową oraz nową pokrywę o aerodynamicznych kształtach.

Modyfikacjom poddano zawieszenie. Auto ma amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie i szybszą reakcję podczas jazdy w trudnych warunkach i po nierównym terenie dzięki większej powierzchni tłoka amortyzatora. Toyota Hilux GR SPORT II wyposażona jest w nowe, lżejsze 17-calowego felgi aluminiowe z oponami tylu AT. Układ hamulcowy zyskał 17-calowe tarcze z przodu, a z tyłu hamulce bębnowe zostały zastąpione 15-calowymi hamulcami tarczowymi.

Samochód wyróżnia się czerwonymi sprężynami, elementy przedniego zawieszenia pomalowano na czarno, a tylnego na czerwono. Całość uzupełniają czarne błotniki. W aucie zastosowano nowe, 17-calowe felgi aluminiowe, za którymi skrywają się pomalowane na czerwono zaciski. Nowe koła mają też lepsze właściwości aerodynamiczne oraz niższą masę.

Tak jak w aktualnym modeli, na przednim grillu umieszczono klasyczny napis TOYOTA w miejscu logotypu. Całość uzupełniają pomalowane na czarno stopnie boczne, lusterka oraz klamki. Przednia osłona została pomalowana na srebrno, a z przodu i z tyłu umieszczono emblematy GR SPORT.

Wnętrze ma czarną tapicerkę oraz czerwone, kontrastujące pasy bezpieczeństwa. Sportowe pedały wykonano z aluminium, a przy kierownicy zamontowano łopatki do zmiany biegów. Nowością są hydrograficzne zdobienia na desce rozdzielczej i boczkach drzwi. Przednie, sportowe fotele wykonano z zamszu i skóry, mają perforacje oraz szare przeszycia. Na zagłówkach umieszczono logotypy GR SPORT.

W Toyocie Hilux GR SPORT II zastosowano najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect, który obsługiwany jest przy pomocy 8-calowego, dotykowego ekranu. Standardem jest wbudowana nawigacja oparta na chmurze, która pokazuje trasę nawet po utraceniu połączenia z internetem. Samochód może łączyć się ze smartfonami bezprzewodowo przy pomocy Apple CarPlay® oraz przewodowo poprzez Android Auto™. Dzięki modułowi DCM można dokonać aktualizacji metodą over-the-air multimediów oraz elementów systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE bez konieczności wizyty w serwisie.