Strona główna
Nowa Toyota C-HR. Stylowy bestseller w drugiej odsłonie
Kompaktowych crossoverów jest na rynku co nie miara. Aktualnie już prawie każdy producent ma w ofercie przynajmniej jednego reprezentanta tego segmentu, a mimo sporej konkurencji, najchętniej wybieranym autem tej klasy od kilku lat jest Toyota C-HR. Co sprawiło, że klienci tak bardzo polubili ten model?
Toyota C-HR pojawiła się na polskich drogach na początku 2017 roku i od tamtej pory jest najchętniej wybieranym crossoverem segmentu C. Od rynkowego debiutu sprzedano na całym świecie ok. 1,6 mln egzemplarzy tego modelu, z czego ponad 765 tys. w samej Europie i blisko 60 tys. w Polsce.
Toyota C-HR zdobyła serca milionów głównie za sprawą modnej sylwetki i niebanalnej stylistyki, która wyprzedziła swoje czasy. Rynkowy sukces jest owocem współpracy japońskich i europejskich stylistów z Francji. Równie kluczową rolę odegrał w tym przypadku wydajny oraz oszczędny układ hybrydowy, a także układ kierowniczy i wnętrze - obydwa zaprojektowane tak, aby kierowca czerpał z jazdy najwięcej przyjemności. Architektura TNGA-C pozwoliła zapewnić niski środek ciężkości i większą sztywność nadwozia, czego efektem są właściwości jedne godne dynamicznego hatchbacka.
Pierwsza odsłona modelu C-HR osiągnęła wielki sukces i zostawia po sobie wysoko zawieszoną poprzeczkę. Przed nową generacją stoi nie lada wyzwanie, jednak wiele wskazuje na to, że drugie wcielenie modnego crossovera z powodzeniem powtórzy sukces poprzednika.
Toyota C-HR - miejski crossover
Nowa Toyota C-HR powstała przede wszystkim z myślą o rynku europejskim. Potwierdza to fakt, że od początku do końca była projektowana na Starym Kontynencie i tam również będzie produkowana, w tureckich zakładach Toyota Motor Manufacturing Turkey. Po wprowadzeniu na rynek Toyoty Corolii Cross, decyzją producenta, druga generacja C-HR nie pojawi się już w amerykańskich salonach.
Nowa odsłona rewolucjonizuje segment i przyciąga jeszcze więcej spojrzeń. Aerodynamiczna sylwetka, liczne przetłoczenia, światła w technologii LED, eleganckie oraz żywe kolory, dwukolorowe malowanie czy duże felgi i nisko poprowadzona linia dachu - wszystko to sprawia, że obok nowej Toyoty C-HR ciężko przejść obojętnie.
Toyota C-HR - naszpikowana elektroniką
Przeprojektowane zostało także wnętrze. Nowa Toyota C-HR otrzymała cyfrowe zegary o przekątnej 12,3 cala (w zależności od wersji), nowocześniejszy ekran multimediów z systemem Toyota Smart Connect (8 lub 12,3 cala), inteligentnego asystenta głosowego, bezprzewodową łączność z Apple CarPlay® czy Android Auto™ oraz inteligentne oświetlenie ambient z 64 kolorami do wyboru. Ewolucja kabiny nie pozbawiła Toyoty C-HR funkcjonalności, cała obsługa - w tym panelu klimatyzacji – jest możliwa za pośrednictwem wygodnych przycisków.
Spory udział w projektowaniu nowej Toyoty C-HR, czego nie sposób dostrzec gołym okiem, miały materiały pochodzące z recyklingu. Mowa tu zarówno o zderzakach, lakierach bazujących na wodzie, jak również elementach wykorzystanych w kabinie. Emisję CO2 zmniejszono stosując wegańskie materiały do pokrycia kierownicy i nowe rodzaje tapicerki, które powstały z odzyskanych butelek PET.
Toyota C-HR - najnowszy pakiet bezpieczeństwa
Na pokładzie nowej Toyoty C-HR nie brakuje również technologii podnoszących poziom bezpieczeństwa pasażerów i nowoczesnych systemów wsparcia kierowcy Toyota T-MATE. Najnowsza generacja pakietu Toyota Safety Sense z rozszerzonymi funkcjami jeszcze szybciej wykrywa potencjalne zagrożenie na drodze.
Druga generacja crossovera jest także wyposażona w system tłumiący przyspieszenie, który spowolni każde nagłe wciśnięcie pedału przyspieszenia, jeśli przed autem będzie znajdował się inny pojazd. W nowej Toyocie C-HR pojawia się Proactive Driving Assist (PDA), który przy niskich prędkościach, inteligentnie dostosowuje prędkość do sytuacji na drodze, natężenia ruchu drogowego lub wykrytego zakrętu, jeśli pedał przyspieszenia nie jest wciśnięty. Nowym rozwiązaniem jest też asystent kierowania (SA, Steering Assist), który podczas wchodzenia w zakręt dostosowuje siłę wspomagania kierownicy do łuku drogi, aby zapewnić płynniejsze pokonywanie zakrętów.
Listę wyposażenia standardowego będzie można rozszerzyć o asystenta zmiany pasa ruchu (LCA), system ostrzegający o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA), kamerę monitorującą kierowcę (DMC) wzmacniającą układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS), a także automatyczne światła drogowe z kamerą kontrolującą dystrybucję światła.
Zelektryfikowane napędy nowej generacji
Nowa Toyota C-HR debiutuje wyłącznie ze zelektryfikowanymi napędami. Poza hybrydą 5. generacji (1.8 Hybrid 140 KM oraz 2.0 Hybrid 197 KM), crossover po raz pierwszy będzie oferowany napędem hybrydowym plug-in (2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223 KM), pozwalającym na pokonanie do 66 kilometrów w trybie elektrycznym (w cyklu mieszanym wg. normy WLTP*). W drugiej generacji Toyoty C-HR nowością jest także napęd na cztery koła AWD-i z dodatkowym silnikiem na tylnej osi - ten oferowany jest w mocniejszej odmianie o mocy 197 KM.
Toyota C-HR - specjalnie dostrojone zawieszenie
Zastosowanie mocniejszych jednostek wiązało się także z poprawieniem właściwości jezdnych. Aby nowa generacja prowadziła się jeszcze lepiej od poprzednika, do udoskonalenia układu jezdnego wykorzystano wieloletnie doświadczenie zawodowych kierowców na torach testowych, którzy sprawdzali możliwości nowej generacji na wszystkich typach nawierzchni i w różnych warunkach pogodowych.
Nowa odsłona Toyoty C-HR, zaprojektowana na platformie TNGA, z nisko położonym środkiem ciężkości i wielowahaczowym zawieszeniem, prowadzi się jeszcze pewniej. W wersjach z napędem na wszystkie koła AWD-i usztywniono tylną oś, korzystając z elementów pochodzących z modelu RAV4.
Zawieszenie zauważalnie różni się jednak w topowych wariantach GR SPORT i hybrydowej odmianie plug-in. W sportowo nacechowanych wersjach, zarówno z przodu, jak i z tyłu, zastosowano amortyzatory renomowanej marki ZF Sachs z systemem FSC, który dopasowuje siłę tłumienia do częstotliwości drgań. Z kolei w Toyocie C-HR 2.0 Plug-in Hybrid na przedniej osi pojawiły się amortyzatory ZF Sachs z systemem SFC, a tylne zawieszenie zostało wzbogacone o elementy zwiększające jego sztywność.
Toyota C-HR - sześć wersji wyposażenia. Ceny od 139 900 zł
Nowa Toyota C-HR debiutuje na polskim rynku w sześciu wersjach wyposażenia (Comfort, Style, Executive, GR SPORT, Executive Premiere Edition, GR SPORT Premiere Edition). W podstawowej wersji jest dostępna wyłącznie z napędem 1.8 Hybrid, a jej ceny zaczynają się od 139 900 zł. W tej odmianie na liście wyposażenia standardowego są 17-calowe felgi aluminiowe, lampy przednie i tylne w technologii LED, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację dwustrefową, system automatycznych klamek zewnętrznych przednich i tylnych, system multimedialny Toyota Smart Connect® z 8-calowym wyświetlaczem, 6 głośników, inteligentnego asystenta głosowego, interfejsy Apple CarPlay® i Android Auto™.
Pełnię możliwości nowej Toyoty C-HR oferuje wersja GR SPORT Premiere Edition dostępna z silnikiem 2.0 Hybrid i napędem na przednią oś (od 202 900 zł), jaki również z napędem na obie osie AWD-i (od 212 900 zł). W tej odmianie auto ma kompletne wyposażenie z 20-calowymi felgami aluminiowymi GR SPORT, cyfrowym lusterkiem wstecznym, wyświetlaczem HUD na przedniej szybie oraz systemem Premium Audio JBL z 9 głośnikami, a także cyfrowym kluczykiem. Dodatkowo ma też dwukolorowe malowanie nadwozia, w którym nie tylko dach, ale i tylna część auta jest w kolorze Night Sky Black. Za dopłatą otrzymamy także pakiet Skyview (3 500 zł), który obejmuje dach panoramiczny z powłokami niskoemisyjnymi i redukcją podczerwieni.
Toyota C-HR - przedpremierowe pokazy w całej Polsce
Nowa Toyota C-HR została poprawiona w każdym calu. Druga odsłona ma sporo mocnych argumentów, by znów przejąć pozycję lidera segmentu C-SUV i - kto wie - może nawet osiągnąć lepsze wyniki sprzedaży od poprzednika. Póki co wiadomo tyle, że japońska nowość już cieszy się sporym zainteresowaniem wśród klientów. Po pierwszych, przedpremierowych pokazach, które odwiedziło ponad 15 tys. osób, blisko 800 klientów zdecydowało się na złożenie zamówienia. Wydarzenia “Nowe Ikony Toyoty”, na których z bliska można zobaczyć nową Toyotę C-HR i inne japońskie nowości, są organizowane w wybranych polskich salonach marki do 25 listopada 2023.