Każda edycja Toyota Offroad Festival obfituje w wiele atrakcji, dzieki którym co roku Włosciejewki, w których odbywa sie toyotowe spotkanie odwiedza coraz szersze grono wielbicieli podróży, offroadu, pasjonatów marki. Jedną z nich były pojazdy zaprezentowane przez polski oddział firmy ARCTIC TRUCK. 

 

 

Fima Arctic Truck swoimi poczatkami sięga roku 1990 gdy to na Islandii zaczęła przebudowywać lekkie samochody użytkowe z napędem 4x4. Jej renoma oraz wieloletnie doświadczenie spowodowały, że pojazdy modyfikonane przez Islandczyków zostały wybrane do realizacji w latach 1997/1998 wyprawy na Antarktydę organizowaną przez szwedzki Polar Institute we współpracy ze Szwecją, Norwegią i Finlandią. Rok później Arctic Trucks wziął udział w wyprawie wzdłuż pokrywy lodowej Grenlandii. Ale szersza publiczność poznała mozliwości firmy gdy Hiluxy przez nią przygotowane dojechały na biegun północny. Zmagania czerwonyych Hiluxów na ogromnych kołach mozna było potem obejrzeć w programie Top Gear. 

 

 

We Włosciejewkach, podczas Toyota Offroad Festivalu do testowania mielismy najnowszą Toyotę Hilux przygotowana przez firmę. Jest to auto zbudowane wg specyfikacji AT35. Na Islandii Arctic Truck ma w swojej ofercie trzy stopnie modyfikacji aut: AT35, AT38, AT44 oraz AT44 dla 6x6. W Polskim oddziale dostepna jest jednak tylko modyfikacja na koła 35". Na potrzeby montażu większych, terenowych opon (AT 315x70R17) - zawieszenie w aucie zostało podniesione o około 40 mm, a nadkola odpowiednio przycięte i powiększone. Wprowadzone modyfikacje zwiększają prześwit auta o 25%, kąt najazdu do 38 stopni, a kąt zjazdu do 32 stopni, znacznie poprawiając właściwości terenowe auta. Modyfikacja pozwala na zachowanie promienia skrętu zbliżonego do fabrycznego. Auto doposażono w stopnie boczne - ułatwiające wsiadanie. Po przebudowie oczywiście ustawiono geomertię zawieszenia i dokonano badań technicznych. 

 

 

Wykonane w aucie zmiany:

  • Opony terenowe AT 315/70 R17 (BFGoodrich All Terrain T/A KO2 lub Nokian Hakkapeliitta LT2 AT35)
  • 17x10" Felgi aluminiowe „ARCTIC TRUCKS” (w zestawie klucz dynamometryczny, dedykowany do felg)
  • Poszerzenia nadkoli - lakierowane
  • Specjalne, dedykowane stopnie boczne
  • Kalibrator prędkościomierza
  • Podniesienie zawieszenia o ok. 40mm
  • Trymowanie zderzaka, błotników i nadkoli nadwozia
  • Cztery oryginalne chlapacze przeciwbłotne „ARCTIC TRUCKS” 

Każdy kto marzy o tak przebudowanym samochodzie może dzieki Arctic Truck zmodyfikować swoje auto. Firma przebudowuje Hiluxy VII generacji (Vigo) Land Cruisery 150 i 200 oraz najnowszego Hiluxa VIII (Revo). Można zamówić również zupełnie nowe auto w salonie Toyoty i poprzez sprzedawcę zlecić odpowiednie modyfikacje. Auto wówczas zachowuje wszelkie fabryczne gwarancje. Czas realizacji to 15 dni roboczych. 

Modyfikacje w zaleznosci od wymagań mogą być oparte na:

  • zmodernizowanym zawieszeniu fabrycznym
  • na zawieszeniu ARB – OLD MAN EMU – specyfikacja dobierana pod indywidualne przeznaczenie
  • na zawieszeniu ARB – BP51 – o regulowanej progresywności
  • na zawieszeniu FOX – o regulowanej progresywności

 

STRONA ARCTIC TRUCK W POLSCE 

  

 

 

 

GALERIA ZDJĘC