Biuro Rekonstrukcyjno-Technologiczne Zbigniewa Nowosielskiego zaprezentowało nam kolejne auto poddane odbudowie w swoich warsztatach. Tym razem jest to FJ45L z 1968 roku. Renoma pana Zbigniewa gwarantuje znakomitą jakość pracy, chociaż nie ustrzegł się on w tym projekcie drobnych niedociągnięć...

 

Droga do Ptaków w okolicach Siennicy, gdzie mieści się siedziba BR-T, upływa w rytm zmagań wycieraczek z deszczem na szybie. Czyli tak, jak przy poprzedniej wizycie przy okazji oglądania BJ40 (LINK), będzie mokro przy fotografowaniu - taka już chyba tradycja. Na miejscu pan Nowosielski opowiada o swoich nowych projektach, rekonstrukcjach, dawnych chwilach spędzonych podczas budowy pierwszego w Warszawie salonu i ASO Toyoty.

 

 

Gdy trochę się przejaśnia odpalamy FJ-kę która obecnie jest na sprzedaż i ruszamy na pola szukać scenografii do zdjęć. Auto jest w idealnym stanie. Opisywana na wstępie niedokładność w odbudowie dotyczy braku zawiasu w dolnej części maski (są wsporniki po bokach). Egzemplarz, który oglądam, pochodzi w Holandii, gdzie pracował dzielnie w straży pożarnej. Po zakupie przez Zbigniewa Nowosielskiego został przywrócony do stanu fabrycznego, tzn. pozbawiony pompy na zderzaku przednim. Odbudowa odbyła się z użyciem oryginalnych części (blachy i elementy mechaniczne) zakupionych w Toyocie.

 

 

Auto posiada 3-osobową kabinę (fotel kierowcy i dwuosobowa kanapa dla pasażerów). Kierowca do dyspozycji ma 125-konny, benzynowy silnik z 3-biegową skrzynią manualną oraz reduktorem. Całość w typowo użytkowej formie, czyli jak najmniej tapicerki... Cienka kierownica, kręcona tylko siłą rąk (brak wspomagania), sztywne zawieszenie na resorach piórowych - oznacza prawdziwie męska przygodę przy prowadzeniu. 

 

 

DANE TECHNICZNE:

Opisywany egzemplarz wyposażony jest w umieszczony z przodu silnik o zapłonie iskrowym, sześciocylindrowy rzędowy, 12 OHV, o poj. skokowej 3878 cm3, mocy 92 kW (125 KM) przy 3600 obr./min. i zapłonie bateryjnym (12V). W układzie napędowym sprzęgło tarczowe suche, skrzynia biegów manualna czterobiegowa z biegiem wstecznym. Napęd na cztery koła, rozłączany, wyposażony w reduktor. Zawieszenie przodu i tyłu na resorach piórowych półeliptycznych, amortyzatory teleskopowe. Z przodu most sztywny z przegubami kulistymi, z tyłu most sztywny. Układ kierowniczy z przekładnią kierowniczą ślimakową bez wspomagania, drążki kierownicze podłużny i poprzeczny z przegubami kulistymi. Hamulec zasadniczy hydrauliczny ze wspomaganiem podciśnieniowym, dwuobwodowy, bębnowy (oś przednia i tylna). Hamulec pomocniczy mechaniczny, bębnowy, umieszczony na wale napędowym. Karoseria z blachy stalowej typu pick-up, umieszczona na ramie stalowej. Nadwozie dwudrzwiowe koloru czerwonego. Szybki trapezowe w drzwiach bocznych uchylane obrotowo, szyby drzwi opuszczane, szyba czołowa z ramą, odchylana. Reflektory „Koito” asymetryczne, lampy zespolone przednie i tylne „Toyota”. Tarcze kół stalowe, opony Continental o wymiarach 235/70 R16 106T, sztuk pięć.

 

KONTAKT: www.br-tzip.pl

 

 

 

 

ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ