Jakie jest auto marzeń dla tych, którzy planują wyprawę w nieznane? Daleko, gdzie potrzebny jest samochód niezawodny, prosty w konstrukcji oraz pewny? Na to pytanie jest jedna odpowiedź - Land Cruiser J78 - nie bez powodu w wielu miejscach świata nazywany „buschtaxi”.

 

 

 

Historia tego samochodu, produkowanego na wymagające rynki Australii, Afryki, czy Bliskiego Wschodu,  rozpoczęła się… już na początku lat 80-tych. Zanim pojawił się w salonach, zadanie objechania najtrudniejszych tras offroadowych na świecie jego poprzednikiem - Land Cruiserem J4 - otrzymał Masomi Yoshi. Kierowca nie stwierdził poważniejszych mankamentów samochodu w terenie, ale konkurencja i wymagania rynku, oczekującego przy znakomitych właściwościach terenowych więcej komfortu i wygody, wymusiły zaprojektowanie nowej konstrukcji. W dobie Land Cruisera 150 czy 300 trudno w to uwierzyć, jednak J7 miał być tą bardziej komfortową terenówką w stajni Toyoty... Jednak są miejsca na świecie, gdzie oprócz komfortu liczy się wytrzymałość i możliwości terenowe. Dla takich odbiorców stworzono osobną serię J7 – HD, twardych wołów roboczych, który pozostały wierne swojej koncepcji: wozić ludzi i ich bagaże przez co najmniej 30 lat na dystansie pół miliona km, niezawodnie przez bezdroża Czarnej Afryki lub Bliskiego i Środkowego Wschodu. Podstawowym wyróżnikiem tej serii było zawieszenie, ustawione na wytrzymałość z zastosowaniem klasycznych resorów piórowych.

 

 

Od czasu wprowadzenia na rynek 70-ki minęło już prawie 40 lat. Na przestrzeni lat J7 LD ewolouwał w linię Light Duty od modelu J9, przez J12 do aktualnie produkowanego J15. Serię HD po prostu modyfikowano, bez większych zmian w konstrukcji (opis modelu). Dziś jest w sprzedaży jako auto nowe, nawet w Polsce, dzięki ofercie np. firmy CARSDUBAI.  

 

carsdubai

 

W tym artykule przedstawiamy Wam nowiutkiego Land Cruisera VDJ78, przygotowanego przez renomowaną firmę Rayo Offroad Centrum do wyruszenia w świat. Przebudowy dokonano w oparciu o indywidualne potrzeby klienta. 

 

 

Auto zyskało zabudowę wnętrza wg własnego pomysłu i doświadczeń specjalistów z Wrocławia oraz szereg akcesoryjnych rozwiązań zwiększających terenowe i kempingowe możliwości samochodu:

  • Otwierany dach Hercules - Alu-Cab
  • Zadaszenie 270 oferujące ponad 10m2 powierzchni,
  • Rozkładana kabina prysznicowa,
  • Gobi- X Manufacturing - Stalowy zderzak tył, progi boczne,
  • Old Man Emu Zawieszenie BP-51,
  • Stolik na tylnych drzwiach, - Front Runner Outfitters
  • Fotele, prawy fotel na obrotnicy, Recaro
  • Dodatkowe oświetlenie led w przedniej atrapie chłodnicy, Lazer High Performance Lighting –
  • oraz:
  • Dodatkowe oświetlenie robocze (boki i tył pojazdu),
  • Zbiornik wody z obiegiem ciepłej i użytkowej wody,
  • Prysznic,
  • System zarządzania energią,
  • Przetwornica 230 V,
  • Panele słoneczne,
  • Ogrzewanie postojowe,
  • Dodatkowe głośniki audio (drzwi przednie),
  • Podłokietniki na drzwiach,
  • Komplet aluminiowych osłon podwozia,
  • Wideorejestrator z kamerą cofania,
  • Zabudowa wnętrza (indywidualny projekt),
  • Lodówka w zabudowie,
  • Dodatkowy, przedwstępny filtr paliwa,
  • Montaż tempomatu,
  • Osłony okien (termiczne),
  • Trapy,
  • Konsola dachowa,
  • Radio CB,
  • Komputer pokładowy,
  • Poszerzenia błotników,
  • Owiewki szyb,

Wykonawca nie zapomniał również o takich drobiazgach jak chociażby zestaw sztućców, organizery na drobne przedmioty (tylne drzwi), podnośnik hi-lift, szpadel itd.

Całość uzupełnia wykonana kompleksowo konserwacja podwozia i profili zamkniętych oraz wygłuszenie i ocieplenie nadwozia (Izolacja akustyczna i termiczna).

 

 

PODSUMOWANIE

Czy Land Cruiser 78 to dobra propozycja na auto wyprawowe? Prawie 40 lat obecności na rynku, właśnie tam, gdzie do celu nie wiedzie gładki asfalt, o czymś świadczy. Jest to jeden z niewielu już obecnie produkowanych samochodów postawionych na solidnych, sztywnych mostach, które gwarancję niezawodności. Jednak jeśli nasze wyprawy nie są aż tak wymagające, to trzeba zdawać sobie sprawę, że Toyota nie bez powodu zrezygnowała z tego rozwiązania, szczególnie na przedniej osi. Komfort jazdy na co dzień i po asfalcie w nowych Land Cruiserach czy chociażby w Hiluxie preferuje właśnie taką konstrukcje. Daje ona więcej satysfakcji, pewności prowadzenia zwłaszcza, gdy autostradą trzeba przejechać setki kilometrów, zanim dotrzemy do miejsca gdzie i tak, szczególnie w Europie, szlak nie będzie aż tak bardzo wymagający terenowo.

 

GALERIA ZDJĘĆ