Toyota Hilux GR SPORT jest prawdopodobnie najbardziej wyczekiwaną wersją kultowego pick-upa Toyoty. Mocny silnik, przeprojektowane zawieszenie, opony terenowe i wyjątkowe wyposażenie sprawiają, że to absolutny szczyt gamy modelowej Hiluxa. Fani Rajdu Dakar i Toyoty na pewno nie będą zawiedzeni.

 

 toyota hilux gr sport 07.1200

 

Sportowe ambicje Toyoty konsekwentnie znajdują odzwierciedlenie w gamie japońskiej marki. Linia GR, czyli stworzonych przez inżynierów z Toyota Gazoo Racing samochodów sportowych, liczy już trzy modele - do GR Supry i GR Yarisa dołączy w 2022 roku coupe GR86. Ale technicy i styliści z Gazoo Racing maczają też palce w najpopularniejszych autach Toyoty, tworząc wersje GR SPORT poszczególnych modeli. I do tej rodziny włączony został Hilux.

 

 HILUX GR IMG E4165

 

O legendarnej niezawodności i wytrzymałości kolejnych generacji Hiluxa nikogo nie trzeba przekonywać. Auto też stało się doskonałą inspiracją do stworzenia skutecznego samochodu do rajdów terenowych. W 2019 i 2022 roku Toyota Hilux w dakarowej odmianie wygrała ten uchodzący za najtrudniejszy rajd cross-country świata. Co ważne, dokonała tego na dwóch kontynentach - w 2019 w Ameryce Południowej, gdzie pustynne etapy przeplatane były z jazdą na ekstremalnych wysokościach i trasami rodem z WRC, oraz w 2022 roku w pustynnym klimacie Półwyspu Arabskiego. Te sukcesy zainspirowały ekipę z Toyota Gazoo Racing do przeniesienia dakarowego klimatu do “cywilnej” odmiany Hiluxa.

 

 HILUX GR IMG E4212

 

Rajdowe emocje za kierownicą Hilux GR SPORT

Toyota Hilux GR SPORT przeszła poważną kurację, której zadaniem było nadanie autu zdecydowanie rajdowego charakteru. W aucie, które będzie dostępne na polskim rynku w drugiej połowie 2022 roku, na pierwszy rzut oka widać pomalowane na czerwono osłony silnika oraz tylnego mostu. Zostały one wykonane z aluminium i mają aż 5 mm grubości, więc w trudniejszym terenie te narażone na uderzenia elementy mają dodatkową ochronę.

 

toyota hilux gr sport 10.1200

 

Na czerwono pomalowano też amortyzatory oraz sprężyny. Ale zmiany w zawieszeniu są o wiele poważniejsze niż tylko inna barwa tych elementów. Z przodu i z tyłu zastosowano amortyzatory jednorurowe - ich największe atuty to lepsze tłumienie, szybsze działanie oraz zdecydowanie lepsze odprowadzanie ciepła. Sprężyny zostały usztywnione. Efekty? Hilux GR SPORT prowadzi się jeszcze lepiej po bezdrożach niż do tej pory, karoseria jest jeszcze bardziej stabilna, a przechyły są mniejsze.

O terenowe zdolności Hiluxa GR SPORT dbają też montowane seryjnie opony typu AT w rozmiarze 265/65R17.

  

toyota hilux gr sport 14.1200

 

Stylistyczne smaczki Toyoty Hilux GR SPORT

Czerwone elementy zawieszenia oraz osłony to nie jedyne zewnętrzne oznaki, że mamy do czynienia z Hiluxem w wersji GR SPORT. Auto ma także wyjątkowe, dwukolorowe, 17-calowe felgi aluminiowe. Z przodu zwraca uwagę przeprojektowany grill, na którym emblemat Toyoty został zastąpiony napisem TOYOTA - to nawiązanie do Hiluxów z przeszłości oraz dakarowej wersji tego auta. Z boku dostrzeżemy stopnie w kolorze czarnym, a na polskim rynku auto będzie miało też specjalną nakładkę ze spojlerem za kabiną pasażerską oraz elektrycznie sterowaną roletę przestrzeni ładunkowej.

 

HILUX GR IMG E4187

 

We wnętrzu wersja GR SPORT odróżnia się sportowymi fotelami z tapicerką skórzaną z perforacją i czerwonymi przeszyciami, a także umieszczonymi na zagłówki logotypami GR. Nawiązań do Gazoo Racing we wnętrzu jest więcej - emblemat występuje też na przycisku start, kolorowym wyświetlaczu między zegarami charakterystycznym dla tej wersji, dywanikach. W środku jest też lista ozdobna z włókna węglowego w kolorze czerwonym.

 

 toyota hilux gr sport 13.1200

 

Hilux GR SPORT, czyli wyposażenie premium

Toyota Hilux GR SPORT to najwyższa wersja wyposażenia kultowego pick-upa, a lista udogodnień dostępnych w standardzie jest imponująca. Samochód ma m.in. system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem, podgrzewane fotele przednie i tylne, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor), a także nawigację satelitarną Toyota Touch 2 w języku polskim z 3-letnią darmową aktualizacją map i kolorowym, 8-calowym ekranem dotykowym. Łączność ze smartfonem możliwa jest przy pomocy interfejsów Android Auto i Apple CarPlay.

 

HILUX GR IMG E4209

 

Toyota Hilux GR SPORT dba także o bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów oraz innych uczestników ruchu. W standardzie jest zestaw zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, w tym układy wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych (PCS+PD), ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją hamowania (LDA), wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) i tempomat adaptacyjny (ACC). Auto jest wyposażone także w system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSC), system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) oraz system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC).