Toyota Hilux GR SPORT to wersja niezniszczalnego pick-upa, dla której inspiracją stał się wyczynowy model, którym TOYOTA GAZOO Racing startuje w Rajdzie Dakar i mistrzostwach świata rajdów cross-country. Teraz dostępna jest w polskich salonach.

GR SPORT to najwyższa wersja wyposażenia Hiluxa, o udoskonalonych właściwościach jezdnych i specjalnych elementach stylistycznych GR SPORT. To co najbardziej ją wyróżnia, to modyfikacje jeszcze bardziej zwiększające możliwości w terenie. Tylko w tej wersji zastosowano amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Dodatkowo w przednim zawieszeniu zastosowano usztywnione sprężyny śrubowe. Wzmocnione zawieszenie dodatkowo stabilizuje nadwozie, ogranicza przechyły i zwiększa przyczepność. Podwozie zostało zabezpieczone aluminiowymi osłonami silnika oraz tylnego mostu. Aby modyfikacje były widoczne z zewnątrz, sprężyny, amortyzatory i osłony zostały polakierowane na czerwono.

LandCruiser PL Hilux GR SPORT tyl

Aktualna Toyota Hilux ósmej generacji została zaprojektowana od początku na nowej, sztywniejszej platformie ramowej. Konstrukcja auta zapewnia jednocześnie lepsze możliwości w terenie oraz większy komfort jazdy. Auto wyposażono w dołączany napęd 4x4 wraz ze skrzynią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych oraz tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD). Prześwit auta wynosi maksymalnie 293 mm, a kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29 i 26 stopni. Samochód może bezpiecznie przejechać przez wodę o głębokości 70 cm i podjechać pod wzniesienie pod kątem 42 stopni. Auto ma wzmocnioną skrzynię ładunkową i może przewozić do 1000 kg ładunku oraz pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

Wyposażenie wersji GR SPORT zawiera wiele akcesoriów zwiększających praktyczność auta i ułatwiających korzystanie z niego w terenie. 17-calowe aluminiowe koła z dwukolorowym wykończeniem otrzymały opony All-Terrain w rozmiarze 265/65 R17. Auto ma też stopnie boczne i specjalny czarny spojler nad skrzynią ładunkową, którą zabezpieczono ochronną wykładziną i ręcznie sterowaną roletą.

LandCruiser PL Hilux GR SPORT front

Hilux GR SPORT to auto z podwójną kabiną i napędem 4x4 w standardzie. Auto otrzymało mocniejszy, 2,8-litrowy silnik D-4D o mocy 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który zapewnia mu ponadprzeciętną dzielność w terenie. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną i rozpędza auto od 0 do 100 km w 10,7 s, a jego zużycie paliwa wynosi od 9,2 l/100 km. Hilux GR SPORT jest dostępny w salonach Toyoty od 210 900 zł netto (259 407 zł brutto).