Nowa generacja Toyoty Hilux nadjeżdża
Nowa Toyota Hilux to dziewiąta generacja niezawodnego, trwałego i wytrzymałego pick-upa. Nowa odsłona legendarnego modelu wpisuje się w strategię wielotorowego rozwoju koncernu, rozszerzając gamę oferowanych napędów o w pełni elektryczną wersję zasilaną akumulatorem oraz odmianę z napędem wodorowym na ogniwa paliwowe – obie całkowicie bezemisyjne.

Wielotorowa strategia Toyoty zakłada, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, które spełni różnorodne potrzeby klientów i będzie zgodne z lokalnymi przepisami. Dlatego nowy Hilux to szeroka gama układów napędowych, która pozwala klientom dobrać wersję najlepiej dopasowaną do ich wymagań. W Europie, w zależności od rynku, dostępne będą samochody z układem Mild-hybrid 48V, a także silniki wysokoprężne i benzynowe. Tym samym Hilux stanie się Toyotą o największej ofercie napędów, przy zachowaniu jakości, trwałości i niezawodności, które uczyniły go najpopularniejszym pick-upem na świecie.

Nowa stylistyka, udoskonalone właściwości jezdne i bezpieczeństwo
Stylistyka zewnętrzna nowego Hiluxa powstała w oparciu o koncepcję „Tough and Agile” („mocny i zwinny”). Przód auta zyskał muskularne proporcje, smukłe reflektory połączone z klasycznym napisem TOYOTA. Wersja z napędem elektrycznym została dopracowana pod kątem aerodynamiki, zrezygnowano w niej z tradycyjnego grilla, a auto otrzymało specjalnie zaprojektowane felgi aluminiowe. We wszystkich wersjach pojawił się stopień ułatwiający dostęp do przestrzeni ładunkowej oraz przeprojektowany próg boczny.
Nowa generacja Hiluxa będzie oferowana wyłącznie z podwójną kabiną, zgodnie z preferencjami klientów. Wnętrze charakteryzuje się wyższą jakością i komfortem, inspirowanym nowym Land Cruiserem. Nowy projekt deski rozdzielczej w układzie horyzontalnym obejmuje 12,3-calowy w pełni konfigurowalny zestaw wskaźników oraz centralny ekran dotykowy systemu multimedialnego (do 12,3 cala).
Wszystkie przełączniki napędu i funkcji terenowych zebrano w jedno miejsce, co ułatwia obsługę. W wersji elektrycznej zastosowano nowoczesny selektor shift-by-wire. Nowy Hilux zapewnia pełną łączność z urządzeniami mobilnymi dzięki bezprzewodowej ładowarce oraz nowym portom USB dla pasażerów tylnej kanapy.

Poprzez aplikację MyToyota użytkownicy nowego Hiluxa mogą korzystać z funkcji zdalnych i usług łączności. Jest to wygodne rozwiązanie zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm. Menedżerowie flot mogą monitorować dane nawet z 10 pojazdów, w tym lokalizację, poziom paliwa, status ładowania czy historię podróży oraz analizy stylu jazdy.
Nowy Hilux po raz pierwszy został wyposażony w elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS)*, które zapewnia bardziej bezpośrednie odczucia z prowadzenia, ułatwia manewrowanie i redukuje ryzyko odbicia kierownicy podczas jazdy po nierównym terenie.
Pakiet bezpieczeństwa T-MATE został znacząco rozszerzony. W zależności od wersji i rynku, nowy Hilux otrzyma szereg nowych lub udoskonalonych systemów, w tym rozszerzony Toyota Safety Sense z funkcjami ograniczania przyspieszenia przy niskich prędkościach, asystenta proaktywnej jazdy oraz układ awaryjnego zatrzymania pojazdu. Aktualizacje oprogramowania będą odbywały się zdalnie, za pośrednictwem technologii over-the-air.
Wyposażenie obejmuje również system monitorowania martwego pola (BSM), asystenta bezpiecznego wysiadania (SEA) oraz kamerę monitorującą kierowcę.

Hilux teraz także w pełni elektryczny
Wprowadzenie do oferty napędu w pełni elektrycznego stanowi przełom w historii Hiluxa. Rewolucji dokonano bez kompromisów w zakresie legendarnej jakości, trwałości i niezawodności modelu. Wersja elektryczna będzie szczególnie atrakcyjną propozycją dla klientów flotowych, którzy oczekują połączenia bezemisyjnej jazdy z pełną funkcjonalnością i terenowymi możliwościami.
Elektryczna Toyota Hilux została zaprojektowana z myślą o trudnych warunkach terenowych i zachowała klasyczną, solidną konstrukcję ramową. Specjalne rozwiązania chronią akumulator przed uszkodzeniem lub zalaniem, a głębokość brodzenia jest identyczna jak w obecnej generacji z silnikiem spalinowym.
res Model korzysta z systemu Multi-Terrain Select, który automatycznie dostosowuje pracę układu napędowego do rodzaju nawierzchni, wykorzystując sterowanie momentem obrotowym i hamowaniem – analogicznie do jazdy w zakresie L4 w pojeździe z konwencjonalnym napędem.
Układ napędowy obejmuje akumulator litowo-jonowy o pojemności 59,2 kWh oraz przedni i tylny układ e-Axle, zapewniający stały napęd na cztery koła. Moment obrotowy wynosi 205 Nm z przodu i 268,6 Nm z tyłu. Dane wstępne (przed homologacją) wskazują na ładowność 715 kg, masa holowanej przyczepy to 1600 kg oraz zasięg według WLTP wynoszący około 240 km. Toyota zakłada również osiągnięcie najlepszych w klasie parametrów ładowania, minimalizujących czas przestoju pojazdu.

Hilux Mild-hybrid 48V: zelektryfikowany, wszechstronny i niezawodny
Wprowadzony do oferty w 2024 roku Hilux Mild-hybrid 48V w modelu nowej generacji będzie wiodącym napędem w Europie. Produkcja ruszy wiosną 2026 roku.
Układ napędowy obejmuje akumulator litowo-jonowy 48V, zamontowany pod tylnymi siedzeniami, generator elektryczny oraz przetwornicę DC-DC. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu Toyoty w rozwijaniu technologii hybrydowej, system wspiera 2,8-litrowy silnik. Układ pracuje płynnie i cicho oraz zapewnia odpowiednie osiągi na drodze i w terenie, a jego dopracowanie szczególnie odczuwalne jest podczas ruszania oraz przyspieszania. Hilux Mild-hybrid 48V zachowa doskonałe właściwości użytkowe, w tym ładowność do 1000 kg i zdolność holowania przyczep z hamulcem do 3500 kg.
Komponenty napędu mild-hybrid zaprojektowano z myślą o łatwej integracji i odporności na ekstremalne warunki pracy. Generator elektryczny umieszczono wysoko na silniku, dzięki czemu pojazd utrzymuje zdolność brodzenia do 700 mm. Dodatkowo, system Multi-Terrain Select umożliwia kierowcy dostosowanie parametrów jazdy do rodzaju nawierzchni. Multi-Terrain Monitor ułatwia manewrowanie w trudnych warunkach terenowych, a monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni ułatwia parkowanie i precyzyjne manewry.

Silniki spalinowe dla rynków Europy Wschodniej
Silniki spalinowe bez wspomagania generatora elektrycznego będą przeznaczone na rynki Europy Wschodniej, gdzie najlepiej wpisują się w potrzeby klientów i specyfikę użytkowania. Mocny i wydajny 2,8-litrowy Diesel zastąpi jednostkę 2.4, a w gamie będzie jeszcze Hilux z 2,7-litrowym motorem benzynowym.
Elektryczny Hilux zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi
W gamie Hiluxa pojawi się także wersja zasilana wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyoty, która ma dołączyć do oferty w 2028 roku. Legendarny pick-up w tej odmianie będzie kolejnym dowodem zaangażowania marki w rozwój technologii wodorowych. Projekt ma także wspierać rozbudowę europejskiego ekosystemu wodorowego oraz infrastruktury tankowania.
*Samochody przeznaczone na rynki Europy Wschodniej będą miały nadal hydrauliczne wspomaganie kierownicy