- Jesteś tutaj:
- Start
- Czytelnia
- Aktualności
- Nowości
- Toyota Harrier – nowa generacja większego kuzyna RAV4
Toyota zaprezentowała w Japonii nową generację modelu Harrier, średniej wielkości SUV-a klasy premium, spokrewnionego z RAV4. Oba SUV-y łączy platforma TNGA i gama napędów, jednak nowy model przeznaczony na japoński rynek jest większy i należy do wyższego segmentu. Harrier zadebiutuje jeszcze w tym roku.
Nowy SUV został opracowany na platformie GA-K, na której zostały oparte najnowsze generacje RAV4, Camry i Avalona. Dzięki architekturze TNGA konstrukcja samochodu jest znacznie sztywniejsza i ma niżej położony środek ciężkości w porównaniu do poprzedniej generacji. To przekłada się na komfort jazdy, stabilność w zakrętach i lepsze reakcje auta na działania kierowcy. TNGA daje także pole do popisu stylistom, co doskonale widać w przypadku Harriera. Nowy SUV przypomina trochę duże, wydłużone coupe, a zarówno jego linie i stylistyczne detale, jak choćby design przodu, sprawiają, że nowy SUV wygląda naprawdę świetnie. Auto ma długość 4,7 m i mieści 5 osób.
Toyota Harrier, podobnie jak RAV4, będzie oferowana z silnikiem benzynowym lub układem hybrydowym, w obu przypadkach w konfiguracji 4x2 oraz 4x4. 2-litrowy silnik benzynowy z serii Dynamic Force Engine z bezpośrednim wtryskiem paliwa ma moc 173 KM i moment obrotowy 207 Nm, i współpracuje z bezstopniową przekładnią Direct Shift-CVT.
Układ hybrydowy opiera się na 2,5-litrowym silniku Dynamic Force Engine o mocy 178 KM, współpracującym ze 120-konnym silnikiem elektrycznym. Moc całego systemu w wersji z napędem na przednią oś wynosi 218 KM. W przypadku Harriera Hybrid 4x4 zastosowano elektryczny system E-Four. Przy tylnej osi pracuje dodatkowy silnik elektryczny 40 KM, a łączna moc tej wersji to 222 KM.
Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, zaś z tyłu zawieszenie dwuwahaczowe. Przednie hamulce otrzymały wentylowane tarcze. Nowością jest system aktywnego pokonywania zakrętów (ACA), który pomaga kontrolować samochód w zakrętach, zapewniając hamowanie kół po wewnętrznej łuku podczas dynamicznej jazdy, gdy przy większych przeciążeniach występuje zjawisko podsterowności.
Praktycznym rozwiązaniem jest panoramiczny szklany dach, który nie tylko ma elektrycznie sterowane zasłony, ale także elektrochromatyczne szyby. Nowością jest także cyfrowe lusterko wewnętrzne. W wyposażeniu wersji hybrydowej znajduje się 1500-watowe gniazdko 100 V do podłączenia urządzeń elektrycznych. Dzięki temu można w sytuacji awaryjnej potraktować samochód jako generator.
System multimedialny z nawigacją T-Connect SD ma 12,3-calowy ekran dotykowy, Apple CarPlay, Android Auto i Smart Device Link oraz system audio JBL z 9 głośnikami. Wśród systemów bezpieczeństwa znajdziemy nie tylko pakiet Toyota Safety Sense najnowszej, drugiej generacji, ale także układ detekcji przeszkód (ICS), zapobiegający kolizjom podczas manewrów.
GALERIA ZDJĘĆ