- Jesteś tutaj:
- Start
- Czytelnia
- Aktualności
- Świat
- Elektryczny Lexus UX z nagrodą od niemieckiej prasy
Elektryczny crossover Lexusa zdobył nagrodę Goldene Lenkrad w kategorii Beste Innovation des Jahres (Innowacja Roku). Takim tytułem jurorzy reprezentujący redakcje tygodników Auto Bild i Bild am Sonntag podkreślili wyjątkowy charakter gwarancji, jaką Lexus oferuje na akumulator trakcyjny w tym modelu. Obejmuje ona okres 10 lat lub aż milion kilometrów. Przedstawiciele prasy uznali, że dzięki takiemu podejściu Lexus przyczynia się do budowania zaufania do samochodów elektrycznych.
„Udostępniając Lexusa UX z gwarancją na akumulator wynoszącą 10 lat lub milion kilometrów, podtrzymujemy reputację Toyota Group w kwestii niezawodności. Dzięki sprzedaniu ponad 15 milionów pojazdów hybrydowych w ciągu 20 lat, zdobyliśmy wyjątkowe doświadczenie na polu stosowania baterii w samochodach. Po pięciu generacjach pojazdów hybrydowych ufamy naszej technologii i zdecydowaliśmy się na tak niepowtarzalną gwarancję” – mówi Alain Uyttenhoven, szef niemieckiego oddziału Toyoty, do której należy marka Lexus.
Przedłużona gwarancja serwisowa obejmuje wszelkie funkcjonalne usterki akumulatora trakcyjnego oraz spadek jego pojemności poniżej 70%, pod warunkiem przestrzegania przez właściciela regularnych kontroli w autoryzowanych salonach Lexusa, przewidzianych w programie konserwacji. Jednocześnie bateria trakcyjna samochodu jest objęta 8-letnią (do 160 000 km) gwarancją producenta na utrzymanie pojemności na poziomie powyżej 70% oraz 5-letnią (do 100 000 km) na funkcjonalne usterki baterii.
Lexus UX 300e jest zasilany nowo opracowanym akumulatorem litowo-jonowy o pojemności 54,3 kWh, który składa się z 288 ogniw i zapewnia do 400 km zasięgu w cyklu NEDC. Dla zwiększenia kontroli nad żywotnością akumulatora, czujniki monitorują temperaturę oraz napięcie osobno w każdym z ogniw oraz w bloku akumulatora.
Lexus opracował dla modelu UX 300e system chłodzenia powietrzem ogniw akumulatorowych, który jest bezpieczniejszy i lżejszy niż układy chłodzenia cieczą. Natomiast umieszczone pod każdym ogniwem elementy grzewcze minimalizują wpływ zimna na zasięg pojazdu, zapewniając pełną moc już w chwili ruszania. Ponadto, dla zagwarantowania długotrwałej i bezproblemowej eksploatacji, pakiet akumulatorów trakcyjnych wyposażono w gumowe uszczelki, chroniące go przed wodą i pyłem.
Elektryczny crossover Lexusa jest napędzany przez silnik o mocy 204 KM, który wprawia w ruch przednie koła. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s i osiąga maksymalnie 160 km/h. UX 300e jest produkowany równolegle ze zelektryfikowanymi modelami hybrydowymi w wielokrotnie nagradzanej fabryce Lexusa na japońskiej wyspie Kiusiu. W najbliższych miesiącach samochód trafi do europejskich salonów marki, w tym tych zlokalizowanych w Polsce.