Land Cruiser V8. Falgowy model Toyoty. Legendarny station wagon w najnowszej odsłonie. Często mylnie porównywany do Porsche Cayene, VW Touareg czy BMW X5. Porównując cenę zakupu, takie zestawienie może mieć sens. Ale przyglądając się bliżej, Land Cruiser V8 to rasowy samochód terenowy, a pozostałe to tylko SUVy, które łatwiej porównać do RAV4 niż do jakiegokolwiek Land Cruisera. Sorry, ale takie mamy zdanie. 

 

1. Rama

 

 

Jeden z podstawowych elementów samochodów terenowych. To odróżnia go od wszystkich pseudo-terenówek. Rama jest sztywna, odporna na zniekształcenia i pracuje niezależnie od nadwozia. Niezastąpiona przy holowaniu ciężkich przyczep.

 

2. Reduktor

 

 

Podobnie, jak rama, znajduje się jedynie w prawdziwych terenówkach. Nieodzowny w terenie - większy moment obrotowy przekazywany na koła, większa precyzja i pewność prowadzenia.  

 

3. Stały napęd na 4 koła

 

 

To trzeci atrybut samochodu terenowego. Stały napęd jest rozdzielany na przednią i tylną oś, z możliwością blokady centralnego mechanizmu różnicowego. To daje doskonałe własciwości terenowe i bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach, również na szosie.

 

4. Potężne silniki V8

 

 

W Europie dostępne są 2 potężne silniki V8 - benzynowy o pojemności 4,6 litra i diesel o pojemności 4,5 litra. Każdy z nich oferuje 318 KM mocy (diesel z PowerBoostem), co pozwala rozpędzić tego kolosa do prędkości 100 km/h poniżej 9 sekund.

 

5. A-TRC

 

 

Aktywny system kontroli trakcji rozpoznaje, które koło traci przyczepność i automatycznie przekazuje moment obrotowy na pozostałe koła. Doskonale sprawdza się w ciężkim terenie.

 

6. System Crawl Control

 

 

Doświadczony kierowca może bez tego żyć, ale z tym system pokonywanie trudnego terenu, zwłaszcza zjazdów i podjazdów, staje się znacznie łatwiejsze. Crawl Control utrzymuje stałą zadaną prędkość, bez konieczności używania gazu i hamulca. Kierowca może skupić się jedynie na utrzymaniu toru jazdy, co znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa.