
Land Cruiser 250 Arctic Trucks AT37
Z okazji 40. rocznicy wprowadzenia modelu Prado do sprzedaży, światowi specjaliści od pojazdów o ekstremalnej mobilności, Arctic Trucks, ponownie definiują pojęcie "chłodny i zdolny", prezentując długo oczekiwanego Land Cruisera 250 / Prado AT37.
Założona w 1990 roku firma Arctic Trucks ma długą historię modyfikowania legendarnych Land Cruiserów. Model ten odgrywa kluczową rolę w ich imponującym dorobku rekordów i pierwszych osiągnięć w najtrudniejszych warunkach na Ziemi.
Główny rozwój modelu Land Cruiser 250 / Prado AT37 odbył się w międzynarodowej siedzibie Arctic Trucks w Islandii oraz w oddziałach w Wielkiej Brytanii, we współpracy z dystrybutorem Toyoty w Afryce, CFAO. Gotowy pojazd łączy islandzkie dziedzictwo w projektowaniu pojazdów terenowych z brytyjskim doświadczeniem w dziedzinie motorsportu.
Kierownik działu badań i rozwoju Arctic Trucks International, Freyr Þeórsson, powiedział: "Rozwój tego projektu w sercu Motorsport Valley umożliwił nam częste spotkania z dostawcami, co znacznie poprawiło osiągi pojazdu." Dyrektor zarządzający Arctic Trucks UK, Peter Smith, dodał: "Współpraca między zespołami Arctic Trucks zaowocowała pojazdem, który sprawdzi się na każdym rynku. Połączenie naszego 30-letniego doświadczenia z nowoczesnymi technologiami przyniosło znakomite rezultaty."
Model AT37 charakteryzuje się doskonałym prowadzeniem na drodze, a jednocześnie zapewnia wyjątkowy prześwit, komfort, kontrolę i mobilność w każdym terenie - od skalistych szlaków po miękki śnieg i piasek.
LAND CRUISER 250 / PRADO AT37
Arctic Trucks Toyota Land Cruiser 250 / Prado AT37 to całkowicie przeprojektowany pojazd o wysokiej mobilności, który przyciąga uwagę gdziekolwiek się pojawi. Nazwa AT37 pochodzi od 37-calowych opon - tu zastosowano BFGoodrich All-Terrain T/A KO3 lub Mud-Terrain T/A KM3 (do wyboru). Opony są zamontowane na nowoczesnych felgach Arctic Trucks "Heritage", wykonanych z kutego stopu, z podwójnym zaworem do regulacji ciśnienia.
Zawieszenie pojazdu zostało zaprojektowane we współpracy z R53 Suspension, zwycięzcami rajdu Dakar, oferując 40 mm liftu i zwiększony skok zawieszenia. Amortyzatory monotube wykonane z hartowanej stali oraz specjalny olej niskotarciowy OptiFlow gwarantują najwyższą wydajność.
Arctic Trucks zmodyfikowało ramę, nadwozie i układ napędowy, aby zoptymalizować prześwit i stabilność przy niskim środku ciężkości. Poszerzony rozstaw kół i wydłużony rozstaw osi zapewniają komfort i precyzję prowadzenia na drodze oraz niezrównaną zdolność terenową.
Arctic Trucks dodało także szerokie nadkola oraz ochronne osłony nadwozia. Wnętrze wyposażono w unikalne dywaniki, panele deski rozdzielczej i detale sygnowane logo Arctic Trucks.
Land Cruiser 250 / Prado AT37 jest kompatybilny z wszystkimi wersjami silnika i przekładni oraz dostępny w wersjach osobowych i dostawczych. Wyróżnia się m.in.: Kompleksowym przeprojektowaniem ramy, nadwozia i podwozia przez Arctic Trucks
- 10-częściowym pakietem nadwozia z detalami Arctic Trucks
- Nowymi felgami Arctic Trucks 'Heritage' 17x10 z kutego stopu
- Oponami BFGoodrich w rozmiarze 37x12.50 R17
- Podniesionym zawieszeniem Arctic Trucks & R53 (+40 mm)
- Przesuniętą tylną osią
- Zmienionymi progami i osłonami podwozia
- Systemem kalibracji licznika i systemów bezpieczeństwa
- Unikalnym certyfikatem autentyczności Arctic Trucks
Premiera modelu odbędzie się w drugim kwartale 2025 roku w Europie, Ameryce Północnej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.