Andrzeja spotykamy na Toyota Offroad Festiwalu we Włosciejewkach. Opowiada o swoim ciekawym życiu i pasjach. Jak trafił jeszcze w młodości do Kanady i jak układało mu się życie za oceanem. Podróże zawsze miał we krwi i i nosiło go po świecie. Przyszła jednak pora na powrót do Polski. Jednak teraz też nie potrafi za długo pozostać w jednym miejscu. Stąd pomysł na samochodowe podróże.

  

2018.06 festival LCAC IMG 3830

 

SKĄD POMYSŁ NA POSIADANIE LAND CRUISERA?

Trzeba zacząć od zainteresowań. Pasją właściciela tego auta są podróże. Zwykle te dalekie, w których nie obędzie się bez biletu i przemieszczania setek kilometrów droga powietrzną.  Jednak w takich podróżach wszystko to co po drodze przemija bardzo szybko. Żeby się zbliżyć to ludzi, miejsc, powstał pomysł zakupu samochodu terenowego. Żeby droga nie przebiegała tak szybko, żeby możną sie było zatrzymać, gdzie bądź jeśli akurat spodoba się miejsce...

 

2018.06 festival LCAC IMG 4391

 

Dlaczego LAND CRUISER  HDJ78

Jest duży, wygodny, sprawny terenowo i co najważniejsze niezawodny.  Jego wnętrze da sie zaaranżować tak, żeby pojazd spełniał rolę sprawnego terenowo kampera i do spania, i do jazdy w rejony gdzie nie ma dróg albo są one tak słabe, że szkoda byłoby zwykłego samochodu.

Właściciela zawsze urzekały te starsze modele bush taxi, jeszcze z okrągłymi światłami  (zmiana wygładu auta nastąpiła w 2007r), stąd pomysł żeby zakupić auto z przed liftingu. Wyszukany egzemplarz to pojazd wyprodukowany w 2001r. W porównaniu do starszych modeli ma on kilka istotnych innowacji (weszły do produkcji w 1999r).

  • zawieszenie przednie na sprężynach.
  • piasty z J10 i koła mocowane pięcioma śrubami (zamiast sześciu).
  • reduktor o przełożeniu 2,295:1 zamiast 1,963:1
  • na atrapie chłodnicy logo Toyota zamiast napisu.

 

2018.06 festival LCAC IMG 4389

 

JAKIE ZMIANY WPROWADZONO W AUCIE?

Bolączką  Land Cruizerów 78 jest motor. Wprawdzie jest to trwała jednostka o sporej pojemności (diesel 4,2l) jednak o słabej mocy. Stąd pomysł, żeby włożyć pod maskę tego egzemplarza motor z LC80 z turbiną.

Na fotele założono pokrowce wykonane z "miśka" + boki brezentowe. Pomimo, że samochód posiada klimatyzacje to właściciel stara sie chłodzić  wiatrakami bo klimy nie lubi .  

Auto zyskało też wyposażenie offroadowo-wyprawowe

  • stalowe progi wyspawane we własnym zakresie
  • bagażnik dachowy
  • wnętrze przystosowane do spania, z pojemnikami na bagaż
  • snorkel zmieniony na lepszej jakości, dostosowany do potrzeb nowego silnika
  • dodatkowy zbiornik (łącznie ponad 200 l)
  • Potężny zderzak stalowy
  • Wyciagarka

 

2018.06 festival LCAC IMG 4091

 

JAK SIĘ SPRAWUJE

Samochód od roku już porusza się po trasach dalszych i mniejszych. Jak się sprawuje? Zachwycające jest to że przejedzie wszędzie i pozwala na całkowita wolność  i możliwość zatrzymania i noclegu gdziebadź.  Spalanie w trasie na kołach szosowych ale z pełnym wyprawowym wyposażeniem jest na bardzo akceptowalnym poziomie bo trzyma się na poziomie około 9,5l na 100km. Na okopach MT wzrasta do 11l. I co najważniejsze - jest pewne. W podróży nawet na koniec świata można na Land Cruisera liczyć. Że dojedzie, że sie nie popsuje, że będzie domem w podróży...

 

 

GALERIA ZDJĘĆ

Galeria

2018.06_festival_lcactmp__IMG_3830
2018.06_festival_lcactmp__IMG_3831
2018.06_festival_lcactmp__IMG_3895
2018.06_festival_lcactmp__IMG_3896
2018.06_festival_lcactmp__IMG_4069
2018.06_festival_lcactmp__IMG_4070
2018.06_festival_lcactmp__IMG_4071
2018.06_festival_lcactmp__IMG_4072
2018.06_festival_lcactmp__IMG_4073
2018.06_festival_lcactmp__IMG_4074
2018.06_festival_lcactmp__IMG_4079
2018.06_festival_lcactmp__IMG_4080

Pełna galeria