Toyota Corolla Cross w 2022 roku uzupełni gamę SUV-ów japońskiego koncernu na europejskim rynku. Czym charakteryzuje się odmiana Cross najpopularniejszego auta w historii, czyli Toyoty Corolli?

 

Carousel C post expand 5 COROLLA CROSS HYBRID tcm 1015 2398447

 

Toyota Corolla Cross będzie czwartą odmianą nadwoziową modelu Corolla. Wariant SUV dołączy do hatchbacka, sedana oraz wersji TS kombi. Toyota zdecydowała się na ten ruch, by jeszcze skuteczniej walczyć na bardzo konkurencyjnym europejskim rynku w najpopularniejszym segmencie C.

 

OIP

 

Toyota Corolla Cross – dopełnienie gamy SUV

Toyota Corolla Cross uzupełni niesamowicie bogatą gamę japońskiego koncernu w segmencie SUV. Toyota może zaoferować SUV-a de facto w każdym rozmiarze. W końcu w ofercie ma protoplastę całej kategorii SUV-ów z samonośnym nadwoziem, czyli model RAV4. Od lat ugruntowaną pozycję na polskim rynku ma C-HR, którego ostatnio testował Kuba Przygoński. A na początku 2021 roku doszedł największy SUV w gamie, czyli Highlander.

 

 

W drugiej połowie 2021 roku do rodziny wszechstronnych aut sportowo-użytkowych dołączyła Toyota Yaris Cross, a w 2022 roku oprócz Corolli Cross na ulice wyjedzie najmniejszy SUV w gamie, zapowiadane już od jesieni Aygo X oraz zupełnie nowa elektryczna Toyota bZ4X. Do tego, poza SUV-ami Toyota jako jeden z nielicznych producentów oferuje też oczywiście pełnokrwiste terenówki, czyli modele Land Cruiser i Hilux.

 

 

 

Corolla Cross swoimi rozmiarami będzie plasować się pomiędzy modelami C-HR a RAV4. Wygodę i praktyczność opakowano ciekawą stylistycznie karoserią. Wraz z wszechstronną Toyotą Corollą Cross gama SUV-ów będzie kompletna. I co ważne, również ekologiczna, bo większość z tych aut można zamówić z elektrycznym napędem hybrydowym lub w przypadku RAV4 – także z hybrydą typu plug-in.

   

20210914 01 49 en s 1

 

Toyota Corolla Cross, czyli hybryda piątej generacji

Toyota Corolla Cross wyznaczy hybrydowy przełom dla japońskiego producenta. To w tym modelu zadebiutuje najnowsza, piąta generacja napędu hybrydowego. Co się zmieniło w porównaniu z poprzednimi generacjami? Od nowa zaprojektowano układy smarowania i rozprowadzania oleju, dzięki czemu mniejsze są straty energii. Baterie litowo-jonowe są mocniejsze i aż o 40 procent lżejsze.

Efekty zmian widać też w danych technicznych. Nowy układ hybrydowy jest o blisko 10 procent mocniejszy. Teraz łączna moc układu to aż 197 KM z wykorzystaniem dwulitrowego silnika spalinowego. Co więcej, Corolla Cross występuje też w wersji 4x4 z napędem AWD-i, w którym przy tylnej osi pracuje elektryczny silnik o mocy aż 40 KM. Co ciekawe, zarówno wersja z napędem na przód, jak i ta z napędem na wszystkie koła, mają takie samo przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 8,1 sekundy.

Tyle liczby. Toyota chwali się, że układ pracuje jeszcze bardziej liniowo i przewidywalnie, a także intuicyjnie. Możliwe to było także po przekalibrowaniu zależności między wciśniętym pedałem gazu a reakcją układu napędowego.

 

 corollacross e3

 

Toyota Corolla Cross z inteligentnym napędem AWD-i

 Toyota Corolla Cross będzie mogła zostać wyposażona w inteligentny napęd na cztery koła AWD-i. Jak działa stosowany w hybrydowych autach Toyoty napęd 4x4? Jego funkcjonowanie opiera się o montowany przy tylnej osi silnik elektryczny, który dołączany jest elektronicznie w razie potrzeby. Całą jego pracą steruje komputer, który na podstawie analizy danych dozuje odpowiednią moc i moment obrotowy.

Takie rozwiązanie idealnie sprawdza się we wszechstronnych autach, jakimi bez wątpienia są SUV-y. Użycie dodatkowego silnika elektrycznego wiąże się z tylko niewielkim wzrostem apetytu na paliwo, a poprawa właściwości jezdnych w trudniejszych warunkach jest niezaprzeczalna. Do tego konstrukcja całego napędu jest prosta i niezawodna, bo została opracowana dla aut stworzonych zgodnie z architekturą TNGA. Toyota Corolla Cross została oparta na platformie GA-C.

 

 tytulowa corolla cross 2022 2

 

Toyota Corolla Cross – multimedia i bezpieczeństwo z wyższej półki

Toyota wraz z każdym nowym modelem podnosi poprzeczkę w dziedzinie bezpieczeństwa na jeszcze wyższy poziom. Nie inaczej będzie z modelem Corolla Cross. Nowy kompleksowy zestaw systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-Mate łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi układami wspomagającymi jazdę i parkowanie. Nowością będzie system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach działający w ramach układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) czy system ostrzegania o pojazdach włączających się do ruchu. Co ciekawe, funkcje układu będą aktualizowane online.

 

Family friendly features 15 COROLLA CROSS HYBRID 555x341 tcm 1015 2394798

 

Na podobnie wysoki poziom można liczyć w dziedzinie multimediów. Toyota Corolla Cross będzie miała dwa wyświetlacze – jeden na tablicy zegarów przed kierowcą (12,3 cala, największy w segmencie) oraz ekran systemu multimedialnego (10,5 cala). Intuicyjne działanie, rozbudowane funkcje, łączność ze smartfonami, a także nawigacja w chmurze i aktualizacje przez internet – nowinek high-tech kierowcy i pasażerom nie zabraknie.